Vad är korrekt gällande barn med på bröllopet?
Om ni vill att folk lämnar barnen hemma så är det bra att skriva det.
Långt ifrån alla vill lämna sina barn, snarare tvärt om. Det finns otaliga trådar här om folk som har problem med att dom skrivit ut barnfritt och gästerna ändå försöker få med sig barnen.
Vi hade barntillåtet.
För mig är det en helt vansinnig tanke att jag ska bestämma över hur andra hanterar situationer med sina barn (alkohol, inte sitta still osv). Tycker att det inte är upp till mig att säga att "vi ska servera alkohol alltså vill vi inte att ni tar med barnen" när alla barn är med på alla andra familjesammankomster, alkohol eller inte liksom.
Vi hade ordnat med barnrum, och vi hade också avtalat med en barnvakt som fanns på plats och roade barnen bäst hon kunde.
inte så att barnen låstes in med henne i det rummet, dom sprang fram och tillbaka under kvällen tills dom somnade på madrasserna vi tagit med, men det störde ingen
Däremot valde ändå flera att inte ta med barnen, det är som sagt inget du ska räkna med dock
Att bara skriva dom vuxnas namn på inbjudan behöver inte betyda att det är barnförbjudet. Och att alla ska ringa och kolla med dig kommer bara att stressa dig.
Skriv typ såhär istället:
Vi älskar barn, men denna dag hoppas vi få fira tillsammans med våra vuxna vänner och hoppas därför att ni kan ordna med barnvakt.
För er som försökt och inte lyckats så kommer vi att försöka ordna något för barnen eftersom vi hellre ser att ni kommer med barn, än inte kommer alls.
Vår önskan är dock en barnfri middag och fest.