Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Kan jag verkligen...?

ja helt rätt, gästerna ska banne mig inte ha roligt, bara jag o min m2b o möjligen våra barn får ha roligt. mina rostigsa svärföräldrar ska sitta o tokle o låttsas att de tycker det bröllopet är skitroligt.

och banne den som kommer i felkläder som tex fin kostym eller vacker klänning, det ska ta mig tusan vara mörka jeans med snusdoselocks märken på fickorna, urtvättade o noppiga o sjaskiga o alldeles för korta damfinbyxor.

nej minnsan på mitt o min  blivandes bröllop ska det bara vara vi som glänser o jävlar den som försöker vara snygg o se proper ut det är ju vi som ska stå i rampljuset o fika efter vackra ord o satan o hans gamla morsa om gästerna är snål o inte ger oss pengar då ska de minnsan få ångra att de överhuvudtaget tackade ja o kom.

nej vet ni vad, det är jag som är chefen o ingen annan, bara så ni vet Flört 

• maxmamma

får inte jag öppna paket på julafton blir jag skitarg Tungan ute självklart ska jag få önska mig o dessutom kräva att få exakt det jag önskar mig. och får jag inga egna julklappar då tar jag barnens o öppna deras istället....

vadå?? var det bara barnen som fick önska sig julklappar det fattade inte jag, äh om ungarna gråter på julafton får jag väl säga åt dem att sluta bete sig så barnsligt åt.... 

så alla ni här inne se till att alltid se till så det blir precis som ni vill oavsett om ni trampar på ömma tår eller kliver över lik....ja jag tänkte kanske på den där stackars Kjelle-prälle o hans fd kollegor som blivit brädad av nån gammal lusig älg... 

• maxmamma

men majja vad är det för lurk till sambo du har? hade han lite skam o heder i kroppen så skulle han väl förtusan bövlar gå o ta sång lektioner så han kan  sjunga nått alldeles underbart vacker till dig.

Älskar han dig så mycket så borde det inte vara nått problem med att göra precis allt för dig som DU vill ha det.

så har jag uppfostrat min sambo  iaf, gud nåde om han försöker ha några egna tankar o  åsikter, sånt går fet bort. här är det jag som är chefen.

Och vad det beträffar barnen så får de väl se till att önska sig julklappar som gagnar mig som tex en  sprillans ny merceders, en ny häst åt mig som bara jag kan rida på, en fin lyxyatch båt, inga gamla risiga volvo bilar här inte o ingen gammal avdankad travhäst som sett sina bättre dagar o ingen jävla plast eka som jag mot all förmodan skulle behöva ro i.

vadå? är det helt omöjligt för barn från 15-3½ att begripa att det är sånt här mamma vill ha, vad dom vill ha det struntar jag i, de får väl för tusan vara glad om de får åka med i min fina bil, provsitta på min extremt svårridna häst, eller prova att kliva ombord på min lyxyatch.

och eftersom det är ltie småfult att önska sig saker som vuxen o jag vill inte skinna mina nära o kära så tänkte jag att mina föräldrar kunde köpa den fina bilen, sambon kan köpa den dyra svårridna hästen och svärföräldrrna kunde betala lyxbåten.

Och ang prästen så är han så himla omöjlig så låt han ha en tupë på sig o när din underbara make sjunger den vackra serenaden till dig så blir du förmodligen så där vackert rörd så då tar du bara loss tupén från prästens huvud o så kan du torka tårarna o snyta dig i tupén.

tyckte jag hade många o bra ideér o tips faktiskt, jag är nog lite kreativ av mig hahaTungan ute

• maxmamma

men det var väl som amen i kyrkan, klart prästen ska ha en tupé oavsett om han vill eller inte, har inte denna präst fattat att det är bruden o brudgummens dag?

det är INTE prästens dag. 

• maxmamma

himmel, jag trodde tupén var kompis o med den där kyrktuppen som sitter o snurrar o "snor"runt på kyrkan..

hm ja det var i min årskull de insåg att efter denna så slutar vi med religionskunskap i skolan... ingen ide o tjata om nått som inte existar längre, med tanke på att vigslar o dop o ja allt prästerna gjorde förr ordnas av älgar nu för tiden...

Tänk så tokigt det kan bliTungan ute 

• maxmamma

PiaB ska du vanka runt i kykan som en äggsjuk höna nu då efter att gift dig med tuppen o prästen har tupé eller vad är det jag missatTungan ute

Kyrkan har man som vacker kuliss för att det ska se mer äkta ut, det ser inte så äkta ut om man står i en städskrubb eller nått på rådhuset/stadshuset o gifter sig vem vill se en gammalstädskrubb där alla gamla avdankade sura präster sitter o håller gille för sig själv??

• maxmamma
    majjja skrev 2012-10-23 23:12:50 följande:
    ja just det där med kuliss, för det är ju kyrkan, så fick jag en annan lite wild and crazy idé. 
    Blev lite inspirerad av Corpse Bride och funderade på om kyrkan kan tänka sig att gå med på att vi kommer dit dagen innan för att gräva upp grästet runt kyrkan, sparka ikull lite gravstenar och så, så att vi får rätt stämning.
    Fast jag kommer ju förstås att ha fullt upp med allt annat, så prästen kanske kan gräva upp gräset? Och då behöver vi ju inte ändra datum för prästens skull över det här med tupén. Istället så kan vi sota hans ögon så han ser ut som en zombie. och så sotar vi pannan på honom, så speglar det sig inte heller i ljusen i kyrkan. 

Åh vad glad jag är över att ha kommit på denna smidiga lösning! Nu känns det ju inte alls pinsamt eller dumt att föreslå det här med tupén. Det här är ju mycket mycket bättre!  
    Haha helt klockrent detta tema var ju bra mycket mer spännande, prästen får sparka kull gravstenarna, jag skulle aldrig få för mig att smutsa ner mina fina brudskor...dessutom kan jag ju bli svettig o jag vill ju inte ha stor blöt pöl på ryggen eller under armarna så prästen får lorta ner sig o sen kan han torka av svetten med tupén
  • maxmamma
    Chicita skrev 2012-10-23 22:50:54 följande:
    Nej nu har du nog missat en del.
    I städskrubben finns moppen. Inhopparen för motsträviga vigselförrättare.
    Detta är ju redan konstaterat tidigare i denna (eller om det var den andra) tråden Tungan ute 

ja men det kan ju aldrig så noga påpekas att det finns ett annat alternativ om man tycker kyrkan är för ful o om man hellre vill gifta sig lite hemligt då kan ju städskrubben o moppen vara ett bra alternativ tänkte jag haha 
  • maxmamma

Nej nej nej ingen gammal mossig präst ska få bestämma över MIG på MITT bröllop för som du skriver kjelle-prälle så är ju brudgumens roll i det hela bara en sekundär biroll, brudgummen finns ju bara med för att det inte ska se ut som att man är för självkär.

Hade jag fått bestämma så hade jag gift mig med mig själv o haft "brudgumen" som en passuppare. han ska ju se till så jag får ett bra liv med mycket pengar o spendera o sitta o lyssna på när jag klagar på alla gamla präster som inte förstår att tupén var ett viktigt inslag i ceremonin ifall jag hade börjat gråta av rördhet.

Nä Kjell nu är du nog ute o cyklar eller vandrar runt på dina apostlahästar igen.... 

• maxmamma

Jag kommer definitvt ha jultomtar på trosorna. eller glitteriga trosor då vi gifter oss i januari.

Har dock kommit på att min m2b o prästen ska få stå i en städskrubb o jag blir ensam vid altaret.

Vill ju inte riskera att nån tar showen från mig, och som jag nämnt tidigare så är ju i princip alla gäster som kommer älgjägare o hur skulle det se ut om tex min far skjuter prästen (älgen)? vi ska ju förvisso ha älgstek som varmrätt men att fimpa av prästen innan vigseln är över känns knepigt...

Får ta ett snack med pastoratet o höra om de har någon gammal sur försmådd präst i beredskap som dock oxå får stå i skrubben med min m2b.

För det är verkligen JAG som ska vara tillställningens medelpunkt, så det så det är min rätt som brud faktiskt o förresten alla dagar oxå. och där med basta!!!

Svar på tråden Kan jag verkligen...?