Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

Aniara4 skrev 2013-03-11 22:19:43 följande:
    Fantastiskt!

Men jag funderar fortfarande på om jag verkligen måste bestämma mig redan nu. Kan man be gästerna ta med sig några ombyten - nåt på fracknivå, nåt enklare, och så för säkerhets skull se till att raka benen och fräscha upp solbrännan (inga bikinimärken tack!) ifall jag kommer fram till att jag vill ha hel- eller halvnäck som klädkod?
    Tja varför inte... En resväska med ombyte borde man väl ändå ta med på fest tycker jag... 
    Det är väl bara sunt bondförnuft?  
  • Chicita

Det där med klädkoder är en djungel...

Själv tycker jag ju att alla gäster borde matcha inredningen...
    Så dom smälter in alltså. 

• Chicita

Nja... jag tror att det blir lite kladdigt och kletigt om man smälter dom.
    Men om dom har kläder som matchar soffan och man ber dom drapera sig lite snyggt i den - så tja... då borde det ge en effekt av att dom har smält ner i soffan i alla fall 

• Chicita
    PiaB skrev 2013-03-11 23:05:44 följande:
    Just det. Alltså ger man varje gäst en personlig klädkod beroende på vad den ska matcha. För de behöver ju inte flytta på sig. Har man fått i uppgift att matcha dörrmattan så ligger man innanför dörren hela tiden.
    Precis Skrattande
    Äntligen förstår någon vad jag menar...

Och om man ska matcha gardinerna så får dom snällt stå framför fönstret... 
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-03-11 23:43:09 följande:
    Det kan också vara ett sätt att spara pengar om man inte har råd med gardiner. Ge de längsta gästerna tydliga instruktioner om vad de ska ha på sig och ställ dem framför fönstren. Har man många långa gäster kanske det räcker till draperier och dekorationer också, och två stycken kan stå som en båge bakom brudparet!
    Ja vilken bra idé... Skrattande
    Och inredningen äter ju inte. Så alltså behöver man inte mata dom gästerna, och så sparar man pengar även fast dom får den stora äran att vara med och förgylla ens dag Solig
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-03-12 23:00:45 följande:
    Tyvärr tror jag det blir lite knöligt att använda gästerna som duk. Nån som har ett bra förslag på nåt som är snyggare än Knoppa-lakan men inte kostar mer?
    Kan inte alla herrar ta med två stycken vita skjortor (extra alltså). Om man trär en skjorta på varje stol så borde ju det funka som stolsöverdrag. Speciellt om man knyter ärmarna i en snygg rosett på baksidan.

Och tjejerna kan väl ta med vita gardinlängder?
    Så har du även dina dukar där... 
  • Chicita

Bara för att jag har gift mig nu då så tycker jag väl att det borde vara en mänsklig rättighet att få uppleva den där känslan varje dag som man hade på bröllopsdagen?
    Vad tror ni om att hyra in statister som flockas runt en och O-ar och A-ar så fort man gör något? 

• Chicita

Ja tyvärr verkar det vara så illa...  Dom liksom bara verkar glömma bort att jag har gift mig Förvånad

Och att glömma att du ska gifta dig är ju hemskt liksom...
    Jag förstår att du är upprörd på din chef. Alltså det är ju helt otroligt att hon kan glömma en sån sak Förvånad
    Hon borde väl inte ha något annat att tänka på?  

• Chicita

Jamen då borde hon ju inte ha så svårt att hålla ordning på sina anställdas privatliv liksom.
    Hör inte det till hennes jobb?
    Är hon inkontinent... förlåt, inkompetent Förvånad 

• Chicita

Oj vilket dilemma Plättis Förvånad
    Ja jag har ju lite liknande problem då... Jag blir bara fläckvis brun (kallas tydligen för "fröknar" har jag hört. Jag vet dock inte vilken årskurs dom ska undervisa i och varför dom envisas med att sitta på min näsa Cool)

Men tja du kan ju alltid ha en röd klänning.
    Röd klänning ska ju betyda att man har haft sex med brudgummen, så det kanske går. Även om det väl inte är så PK att skylta om det inför föräldrar och allt liksom Obestämd 

Själv valde jag ju en klänning i ivory eftersom jag tyckte att det såg bättre ut mot min bleka hud. Och så skippade vi bordsdukar, annars hade ju inte klänningen matchat dukarna. Och det har jag hört att det är ett stort problem om man har en ivoryfärgad klänning Tungan ute 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?