Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Kan jag verkligen...?

'swdnchick skrev 2014-03-26 22:47:28 följande:

Min blivande make tycker att jag är ett fån som skrattar hela tiden, han uppskattar inte heller högläsningen som jag för närvarande sysselsätter mig(honom)I med.

Hmmm är du helt säker på att det är rätt make för dig?
    Jag menar... det finns ju andra därute liksom :O ;) 

Eller tänker du haka på Aniara4's smarta val och se om du kan få plats med flera makar därhemma så kan du välja efter humör :D

Jag missade älgprästen Krister. Skulle gärna ha haft honom komma insvingades i takkronan och joddla fram höga visan som inledning :D

• Chicita
    swdnchick skrev 2014-03-26 23:20:14 följande:

Men då kanske Aniara4 och jag skulle kunna komma överrens om att periodiskt byta makar, när vi tröttnar lite på våra egna. Eller kanske kan tipsa BT om en "byta make" sida liknande den köp&sälj som finns nu. :P

Vilken idé :D

Och så spikar vi älgstek som obligatorisk mat efteråt så att vi kör eko-tema och när-tänk med Älg-prästen Krister som vigselförrättare.
    Vilken höjdare:D 
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2014-03-27 09:51:04 följande:

Ja, precis så ser hon ut. Det fanns en tid då man inte ville ha henne i kyrkan, jag tänker då på de konservativa områdena där man inte accepterar kvinnliga präster. Hon fick ett horn i sidan till kyrkan då, men nu är det annorlunda.
    För övrigt ryktas det att Krister har problem i sin församling. De nya församlingsborna tycker att det är jobbigt att ha en älgpräst som har erfarenhet, de tycker att de lite äldre medlemmarna av prästskrået egentligen inte skulle ha tillåtelse att vistas i kyrkan, och framför allt inte yttra sig. Och ute i skogen vill ju Krister av förklarliga skäl inte vara. I alla fall inte på höstarna.

Oj vad jobbigt.
    Erfarenhet är ju bara bra, jag skulle inte önskat mig en Älgpräst som aldrig tidigare hållit i en vigsel, speciellt inte eftersom jag gifte mig under älgjaktssäsongen liksom... :/
  • Chicita
    Ninisen skrev 2014-04-20 11:50:49 följande:

Nu har jag typ magsår av allt garvande efter att ha läst denna och den gamla tråden. Måste bara fråga om det är okej att ha följande i brudföljet:
    1 st spiderman
    1 st superman 
    1 st Darth Vader?
    Det måste väl funka med de två första? Den tredje känns liksom som att den går utanför "MAN-temat" för bröllopet..... Tänkte att vi skickar över allt strålkastarljus på min m2b på bröllopsdagen så slipper jag allt krångel med frisyr, klänning, skor, make-up osv. Jag menar jag har ju redan gift mig en gång och det är första gången för honom.... Klart att han måste vara i centrum då? 
    M2b påstår iofs att han inte tänker ha högklackat eller långklänning eller slöja eller brudkrona för han är inte oskuld! Men det gäller väl bara för bruden allt det där? Dessutom skulle det passa bra om han tog på sig högklackat för då blir han lite längre än vad jag är och då kanske jag låter bli att klappa honom överseende på huvudet hela tiden??? Eller??? ÅHHHHHHHHH alla dessa besvärliga beslut!

Om det nu skulle vara så att din blivande make inte riktigt matchar dig på DIN dag så kan du alltid låna en utbytesmake (som vi tidigare beskrivit).

Detta är extra bra om maken inte matchar i höjd, bredd eller dekorationerna :)

Men Darth Vader ska ni nog skippa (eller döpa om honom till Vaderman?)
    Han låter ju så illa dessutom så jag tror att han bara skulle störa med sina djupa astmatiska flåsningar :/
    Och MAN-tema... på ett bröllop? :O

Har man hört på maken...
    Eller tja man hör väl aldrig på maken? :O Han har väl inget att säga till om? :D

• Chicita
    PiaB igen skrev 2014-04-20 15:20:27 följande:

Nu har jag bestämt att vi ska gifta oss på Malta. Men nu undrar jag, eftersom det bara blir vi två och mina döttrar, kan man be alla som är på restaurangen på kvällen att låtsas som att de är våra gäster? Man vill ju minst att gästerna ska göra vågen och att alla ska åååa ordentligt när jag kommer. Det borde väl vara ett normalt uppdrag för en bröllopsfixare, att tvinga vanliga restauranggäster att låtsas vara mina gäster?

Självklart.

Det minsta restaurangen kan göra är att sätta upp några stora skyltar vid ingången med klädkoden för kvällen, vart presenterna ska lämnas och instruktioner för hur gästerna ska bete sig när ni anländer :) 

• Chicita

Använd en låne-make  om han inte går med på dina idéer och förslag. Ett par timmar i en garderob med dom andra lånemakarna borde lära honom att ifrågasätta dina tankar och planer :)

• Chicita
    PiaB igen skrev 2014-04-20 16:42:13 följande:

Är det en sådan man kan hitta i trådar som heter t.ex. Make och hår i Dalarna? Min blivande har inget hår så det kanske vore kul att låna både make och hår.

Exakt :) 

Fast just "hår i dalarna" vet jag inte om du ska satsa på... 
    Vet inte vilka dalar som blir behårade om man anlitar dom :/

• Chicita
    Ninisen skrev 2014-04-21 19:49:43 följande:
    Näe än så länge har jag nog aldrig hört på maken, fast den där m2b uttalar sig emellanåt om en massa saker som han inte har en aning om...... Finns det någon "Om-jag-nu-ska-gifta-mig-så-ska-jag-bara-göra-som-min-blivande-fru-vill"-Kurs man kan skicka dem på?
    Jag menar, jösses, han har ju ingen aning om hur JAG har bestämt att VÅRT (läs mitt) drömbröllop ska vara??? Någon annan som har samma erfarenhet som jag?

Funderar allvarligt på det här med en utbytesmake.......

Hoppsan, om du har hittat en med egna åsikter så är det nog dags att sätta ner foten. 

Prata med hans mamma och fråga om hur hans träning i att lyda har fungerat hittills, har han varit en duktig student eller behöver han lite motivation i form av dumstrut och skamvrå? 

Kurs låter som en bra idé, men dom kan vara rätt dyra. Så jag skulle försöka med lite självhjälpsträning. Typ lär honom lyda små enkla kommandon som "massera mina fötter" eller "plocka ur diskmaskinen" osv och arbeta dig uppåt när han har lärt sig att lyda dom små sakerna :) 

• Chicita

Hmm tja du får ge det ett försök i alla fall. Det kanske ger något resultat om du har tur :) 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?