Inlägg från: Planering01 |Visa alla inlägg
  • Planering01

Snälla hjälp mig välja ring!!!

Hejsan,

Jag har hittat två eleganta och superfina ringar, men jag vet inte vilken ring min flickvän skulle gilla bäst. Har tänkt att överraska henne och fria (förlova oss).

Hon är från Spanien (lite brunare med mörkt hår), ganska smal, inte så "tjejig", men dock väldigt kärleksfull (om det nu har med valet att göra).

Snälla ge mig lite tips på vilken ring ni tycker är finast, alternativt vilken ring ni inte gillar eller tror hon skulle tycka om. Hon ska ju ha den hela livet men jag vet inte om den första "söta" passar henne bättre än den andra "eleganta" ringen.

Den första, gjord i Platina, 0,48ct, Färg = D, Klarhet = VS, brilliant cut, 8000 SEK.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Den andra:
    18K vitguld (utan nickel), SI1-SI2, Färg = H, 0,5ct diamant, 8000SEK.

Väldigt tacksam för era åsikter, tveka inte att kommentera!!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig välja ring!!!
  • Planering01

Tack för svaren!

Jag skulle vilja ha en "romantisk" ring, som denna www.kodega.se/show_product/ENG-2006-B/2/-/5/ men den är alldeles för dyr.

Sen är det ju frågan om det är bättre att fria utan ring, det känns bara så "fjuttigt" och mer impulsivt än att manhar en ring. Å andra sidan så är det ju viktigt att hon gillar ringen, hon ska ju bära den resten av livet.

Kanske ska fria med en "låtsasring" och sen välja tillsammans. Hon är ju ingen bling-tjej för den delen heller, jag hade bara uppfattningen att de flesta tjejer gillar den typen av ringar, men att det är priset som sätter begränsningar.

Nu blev det ju ännu svårare ;) Tack ändå!!

• Planering01

Tack så mycket för alla svar!!
    Jag gör nog så att jag ger henne ett halsband/"fake" ring för att senare välja ringar tillsammans.
    Även fast det känns mer romantiskt att överraska henne med ringar (som maddiz sa) så kör jag nog på ett säkrare kort. Skulle gissa att hon aldrig skulle våga visa sin missnöjdhet om jag skulle valt en ring åt henne, men att leva hela livet med en obekväm ring känns inte särskilt kul.
    Då blir det till att leta efter förlovningssmycke nu.
    Tack tack!

Svar på tråden Snälla hjälp mig välja ring!!!