• kramen

HJÄLP! Bjuda till fest men inte middag?!

Jag tycker det är lite märkligt att vara bjuden på vigsel och fest men inte middag. Vi gifter oss nästa sommar och kommer att bjuda  ca 60 pers på vigsel middag och fest. 
    Sedan har vi bekanta som vi bara bjuder till festen,men om de vill komma på vigseln är det deras val och såklart är det okej för oss. 

Så mitt tips är att bjuda dom till festen och skriva i inbjudan att vigseln äger rum kl NN för de som vill närvara :) 

• kramen
    Jag tycker så här... man blir bjuden på vigsel middag och fest.

Eller man blir bjuden på festen... Tycker det är konstigt att ha "väntetid", medans andra äter gott så jag jag inte bjuden.  Känns jättedumt enligt mig

Att "bara" bara bli bjuden till festen/brölloptårta tycker jag ändå är okej.... då behöver den person inte vänta utan får en tid när Tårta serveras och man behöver inte anmäla sig /OASA... 

Jag skulle inte vilja bli bjuden på vigsel + fest. 
  • kramen
    eml33h skrev 2012-08-29 17:25:44 följande:

Så du menar att jag ska bjuda till festen men inte till vigseln?
    Det är väl ändå den som är det viktigaste?! Att man står inför familj och vänner och visar sin kärlek till varandra...

Nåja, folk kanske tycker mat är viktigare..

Personligen så tycker jag  det.  Men alla gör ju såklart det som passar bäst för dem. Finns måga variianter och lösningar, för mig är det viktigt att alla gäster känner sig välkomna, och känner att brudparet uppskattar dem.
  • kramen
    eml33h skrev 2012-08-29 12:37:33 följande:
    Så man skulle alltså, te.x,  kunna skriva:

Dinera tillsammans med oss på Restaurangen kl 17, detta bekostar ni själva.
    Meddela vilken rätt ni önskar, se bif. meny.
    Vill ni äta någon annanstans går det givetvis också bra.
    Närliggande alternativ är restaurang 1, pizzeria 2, hamburgerhak 3 osv..

Kl. 19 ses vi på Lokalen där tårtan skall förtäras och sedan festar vi loss ´til the break of dawn.
    detta upplägg hade jag gillat bäst !! Då känner alla lika mkt värda ! Skönt å få välja egen mat oxå ! Då blir maten god för alla och en trvlig stund !
  • kramen
    eml33h skrev 2012-08-30 09:38:42 följande:
    Vi kommer att köra på detta upplägg.

Kan släkt och vänner inte "offra" sig, och försöka sysselsätta sig själv ett par timmar och tackar nej av den anledningen, ja då är vi väl inte tillräckligt viktiga för dem helt enkelt.

Kommer att lägga krutet på att så många som möjligt kommer till vigseln, då det känns viktigast för oss, för det är då vi visar vår kärlek till varandra. Vad kan vara finare, personligare och mer rörande att bli inbjuden till, än det?!
    Säkerligen inte att bara få komma på fest, äta och dricka sig full (helt gratis!) Det kan man göra på nyårsafton!
    Skönt att ni har bestämt er ! Lycka till och ha en fantastisk bröllopsdag !
Svar på tråden HJÄLP! Bjuda till fest men inte middag?!