• vinter2012

Ska ni vinterbrudar ha någon form av jacka, sjal eller bolero?

Hej! Jag gifter mig i december och funderar på vad man ska ha över axlarna. Kommer att ha en axelbandslös klänning och funderar på om man ska ha någon form av bolero eller sjal över, och om det ska vara i päls eller spets. Vad har/kommer ni andra vinterbrudar ha över axlarna? Glad

• Svar på tråden Ska ni vinterbrudar ha någon form av jacka, sjal eller bolero?
  • decemberbrud 12
    vinter2012 skrev 2012-09-01 15:42:22 följande:
    Jag funderar på om jag ska köpa denna pälssjal. Vad tycker ni om den?

Denna har jag beställt!   :)
  • teddy

De här e en väldigt bra fråga! :)
    Har lite samma kvarl nämligen...
    Va stensäker på att ha en spetsbolero över min axelbandslösa klänning men så sa butikexpediten o en vän till mig att nä, de kan jag inte ha, passar inte alls i stil! Så nu vet jag inte längre...
    Vill inte ha något pälsliknande i kyrkan, ska ha de utomhus dock, o vill inte heller ha en sjal...
    Va finns de mer?? ;)
    Ska gifta mig i december också förresten... 

• daniiel
    teddy skrev 2012-09-02 23:14:34 följande:
    Va stensäker på att ha en spetsbolero över min axelbandslösa klänning men så sa butikexpediten o en vän till mig att nä, de kan jag inte ha, passar inte alls i stil! Så nu vet jag inte längre...
    Vad ska du ha för klänning? Och varför skulle inte en spetsbolero passa till?
  • vinter2012

Jag hade också först tänk att ha en spetsbolero, men sen blev jag osäker. Det kanske blir svårt att hitta en spetsbolero som matchar min klännings spetssläp. 
    Så då tänkte jag mig att fuskpäls vore snyggt, men jag vill  inte ha det inne i kyrkan. Tänker att jag får stå ut med att ha det lite kallt då och sedan sätta på mig något över axlarna. 

Jag har hittat endel alternativ:

www.jenjenhouse.com/se/Chiffong-Wedding-Sjal-013003808-g3808

www.jenjenhouse.com/se/3-4-%C3%A4rm-Satin-S%C3%A4rskilda-Tillf%C3%A4llen-Jacket---Wedding-Wrap-013003913-g3913

www.jenjenhouse.com/se/Organza-Charmeuse-S%C3%A4rskilda-Tillf%C3%A4llen-Jacket---Wedding-Wrap-013003849-g3849

Tycker JenJenhouse har en heldel fint, hoppas det är lika fint i verkligheten som på bild.  

• teddy
    vinter2012 skrev 2012-09-03 10:38:39 följande:
    Jag hade också först tänk att ha en spetsbolero, men sen blev jag osäker. Det kanske blir svårt att hitta en spetsbolero som matchar min klännings spetssläp. 
    Så då tänkte jag mig att fuskpäls vore snyggt, men jag vill  inte ha det inne i kyrkan. Tänker att jag får stå ut med att ha det lite kallt då och sedan sätta på mig något över axlarna. 

Jag har hittat endel alternativ:

www.jenjenhouse.com/se/Chiffong-Wedding-Sjal-...

www.jenjenhouse.com/se/3-4-%C3%A4rm-Satin-S%C...

www.jenjenhouse.com/se/Organza-Charmeuse-S%C3...

Tycker JenJenhouse har en heldel fint, hoppas det är lika fint i verkligheten som på bild.  
    Precis, jag vill inte heller ha pälsen inne i kyrkan...
    daniiel skrev 2012-09-03 00:10:20 följande:
    Vad ska du ha för klänning? Och varför skulle inte en spetsbolero passa till?
    Daniiel, jag ska ha en mori lee, nr 2189 (du får googla, kunde inte få in en bild!)
    De som sett klänningen tycker inte det passar i stil me en spetsbolero o att en spetsbolero lite "äter upp" spetsen som finns på livet på klänningen...
    Själv vet jag inte alls... 
  • Chicita
    teddy skrev 2012-09-03 11:52:50 följande:
    Daniiel, jag ska ha en mori lee, nr 2189 (du får googla, kunde inte få in en bild!)
    De som sett klänningen tycker inte det passar i stil me en spetsbolero o att en spetsbolero lite "äter upp" spetsen som finns på livet på klänningen...
    Själv vet jag inte alls... 
    Om du vill ha en spetsboléro till den så kan du ha det...
    Det är faktiskt din smak och åsikt som räknas mest Glad 

men om du känner samma sak så kanske du ska ha en i satin/ siden eller liknande
    Kanske något åt det här hållet?
    http://www.etsy.com/listing/78245753/creative-wedding-bolero-in-bright-white?ref=sr_gallery_33&ga_search_query=wedding+satin+shrug&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_search_type=all&ga_includes%5B0%5D=tags&ga_facet=wedding+satin+shrug 
  • vinterfrost

I kyrkan kommer jag nog inte ha något, Ute kommer jag sy en mantel och ha på mig (om jag inte hittar något annat fint :P)

• teddy
    Chicita skrev 2012-09-03 12:01:33 följande:
    Om du vill ha en spetsboléro till den så kan du ha det...
    Det är faktiskt din smak och åsikt som räknas mest Glad 

men om du känner samma sak så kanske du ska ha en i satin/ siden eller liknande
    Kanske något åt det här hållet?
    www.etsy.com/listing/78245753/creative-weddin... 
    Ja jo jag vet, vill jag ha de så ska jag ha det, men man blir ju lite osäker när andra säger att det inte riktigt passar! Smakråd är både bra o dåligt, hehe! ;)
    Ang satin/siden tycker JAG att DET känns lite som att det äter upp klänningen... och om man har på sig ex en satinbolero (eller chiffon också för den delen) och tänker att man ser mig bakifrån kommer ju heeela jag vara täckt så att säga, om man jämför med spets då som är lite genombrutet, o det är nog det som jag INTE gillar...! 

Men jag menar... finns det egentligen fler alternativ nu?? Tycker jag gått igenom allt... ;) 
  • teddy

...Eller ja, ett annat alternativ finns ju... o de e att ha en slöja... den täcker ju lite bakifrån men e ganska skir ändå... men jag har lixom inte ännu förlikat mig me tanken att ha en slöja på mig! :P

• Chicita

Jag kan ju säga att jag skulle valt en spetsboléro i ditt fall teddy. Jag tror att det kan bli fint till klänningen.
    Men ingen stretch-spets då, utan en skräddad bolero med lite lösare passform

Fel färg men:
    http://www.etsy.com/listing/76242543/bridal-shrug-tapue-color-metallic-fabric?ref=sr_gallery_1&sref=sr_a86947243daf2a3ecc3d064e654c17d8326b92c069f14a309059f93196f65bd2_1346685209_14101329_shrug&ga_includes%5B%5D=tags&ga_search_query=bridal+lace+shrug&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery

Eller
    http://www.etsy.com/listing/98729093/ivory-scalloped-lace-wedding-shrug?ref=sr_gallery_27&ga_includes%5B0%5D=tags&ga_search_query=bridal+lace+shrug&ga_search_type=all&ga_facet=bridal+lace+shrug&ga_includes%5B%5D=tags&ga_view_type=gallery

Eller kanske något åt det här hållet
    http://www.etsy.com/listing/97614763/french-lace-ivory-bridal-butterfly-shrug?ref=sr_gallery_23&ga_includes%5B0%5D=tags&ga_search_query=bridal+lace+shrug&ga_search_type=all&ga_facet=bridal+lace+shrug&ga_includes%5B%5D=tags&ga_view_type=gallery 

• Leona75

Skrev just i en annan tråd, men är så himla nöjd så jag lägger in det här också.
    Jag har köpt en cape hos Diadema.se, de har cape, jackor, sjalar och boleros i lite olika material. Kolla in länken här:
    www.diadema.se/capesjalbolero-c-38.html

Så här ser min cape ut, tycker att den är liten och nätt.

Svar på tråden Ska ni vinterbrudar ha någon form av jacka, sjal eller bolero?