• Mala

Vi som gifter oss i smyg

Hej,

jag tänkte det kunde vara trevligt att skapa en tråd för oss som gifter oss i smyg. När allt ska hemlighållas kan det vara roligt att dela tankar och funderingar med andra.

jag och min fästman gifter oss i smyg i oktober i Sigtuna rådhus. Ingen vet något och jag är väldigt lycklig.

Så berätta om era hemliga vigslar så delar vi funderingar och tankar.

• Svar på tråden Vi som gifter oss i smyg
  • mimsan

Jag och min sambo planerar att gifta oss i smyg under nästa år. Alla planer är inte spikade men det lutar åt att vi gifter oss borgerligt i Göteborg då min m2b bodde där som barn. Men vi funderar att bjuda på kaffe och tårta vid något annat tillfälle efter vigseln för på bröllopsdagen vill vi bara vara vi två.

• Mala

Menade så klart min m2b och inte min man. Gårhändelserna i förväg ;).. Efter vår vigsel tänkte vi ringa de närmsta och berätta och mms:a våra vänner. Hur ska ni göra?

• Hjärtat78

Jag och min man gifte oss i smyg för 4 veckor sedan och det var bästa dagen i vårt liv, då vi hade dagen helt för oss själva!  Vi gjorde det på Rhodos med präst från Svenska Kyrkan :)

• Mala

Hjärtat78 - va fint det låter. Berätta mer. Hur berättade du för familj och vänner. Vad hade du på dig och hur planerade ni innan? Var det bara ni två eller hade ni egna vittnen?

• Hjärtat78

Vi bestämde oss 2 månader innan bröllopet med tips från vänner som gjorde samma sak för några år sen.  Jag kontaktade florist, frisör och restaurang och bokade allt i förväg med tips av en vän som bor på Rhodos. Sen hjälpte reseledaren till att boka in mig på manikyr och pedikyr dagen efter vi kom ner. Det  var jag och min man, 2 tjejer från Ving som vittnade och prästen den 9/8 när vi gifte oss. Fixade även Greklands bästa fotograf som tog underbara bilder. Totalt 300 bilder på 1 timme. Dagen efter fick alla i vår närmaste familj ett kort att vi hade gift oss och sen hade vi middag när vi kom hem. 2 dagar efter la vi ut bilder på våra facebook och satt på stranden när gratulationerna trillade in och ALLA var jätte glada för att vi hade gift oss även om det var i smyg ;) Hade 2 helt underbara veckor på Rhodos!!!! Klänningen hade vi fixat här hemma och allt gick i grekiskt tema :)
  • Principisessan

vi gifter oss lite halvt i smyg. Dvs vi är öppna med att vi ska gifta oss, men även sagt att vi inte ska ha bröllopsfest eller gäster utan gifter oss endast med barnen närvarande. Så för att undvika nyfikna besökare i kyrkan dagen till ära, är däremot vigseldatumet hemligt :) 

upplägget är bröllopsklädda, kyrka, fotograf-polare som fotar. barnvakt till de minsta barnen över natten, god middag på en av stadens bästa restauranger och hotellövernattning med bröllopssvit. :) blir nog bra :)  

• någonstansi skogen

Vi gifte oss i hemlighet utan gäster långt in i skogen med en skogstjärn i bakgrunden. Bara vi våra barn och 2 vittnen.

• Dec2012

Vi ska åka ner till Thailand i december och gifta oss. De vi åker med vet inget men kommer så klart att få vara med på bröllopet där nere, kommer ge dom en 'inbjudan' 2 dagar innan (då vi varit där i ca 1 v) eller ngt sånt så dom har en chans att förbereda sig lite   = )

• Mala
    Hjärtat78 skrev 2012-09-04 22:50:29 följande:

Vi bestämde oss 2 månader innan bröllopet med tips från vänner som gjorde samma sak för några år sen.  Jag kontaktade florist, frisör och restaurang och bokade allt i förväg med tips av en vän som bor på Rhodos. Sen hjälpte reseledaren till att boka in mig på manikyr och pedikyr dagen efter vi kom ner. Det  var jag och min man, 2 tjejer från Ving som vittnade och prästen den 9/8 när vi gifte oss. Fixade även Greklands bästa fotograf som tog underbara bilder. Totalt 300 bilder på 1 timme. Dagen efter fick alla i vår närmaste familj ett kort att vi hade gift oss och sen hade vi middag när vi kom hem. 2 dagar efter la vi ut bilder på våra facebook och satt på stranden när gratulationerna trillade in och ALLA var jätte glada för att vi hade gift oss även om det var i smyg ;) Hade 2 helt underbara veckor på Rhodos!!!! Klänningen hade vi fixat här hemma och allt gick i grekiskt tema :)
    Vad vackra ni var. Ser helt underbart ut. Grattis
  • Mala
    någonstansi skogen skrev 2012-09-05 07:49:48 följande:
    Vi gifte oss i hemlighet utan gäster långt in i skogen med en skogstjärn i bakgrunden. Bara vi våra barn och 2 vittnen.
    Låter som hämtat från en målning av Bauer. Hur berättade ni för familj och vänner efter?
Svar på tråden Vi som gifter oss i smyg