Inlägg från: lovisa86 |Visa alla inlägg
  • lovisa86

Var hittar man nya tjejkompisar??

Jag upplever inte några problem med att träffa människor och har massor med bakanta/vänner, men det som känns är att det är svårt att träffa nära vänner som man kan fika med en vardagkväll, gå promenad med eller se film ihop med en fredag/lördag. Jobbar på en arbetsplats där alla är 40+ och jag är 25. Jobbar ideellt utöver det och där är alla snarare är 50+. Visst jättefina människor absolut, men inga jag hänger med på fritiden. Håller med om att det bara blir svårare att träffa nya vänner ju äldre man blir. De vänner jag har prioriterar att sitta hemma med sin sambo och de som är singlar vill festa och jag är trött på att gå ut och dricka vin när de ska ragga.

Man möter mest nytt folk när börjar nytt jobb, pluggar eller går med i en förening. Men det är ju ingen garanti för att man skall hitta nära vänner. Känner igen det många skriver, vore fantastiskt om någon hade något annat bra förslag :)

Blev berörd av det du skrev daniiel, påminner om många jag känner som bor så långt bort att jag inte kan spontant hälsa på så ofta jag vill..

Svar på tråden Var hittar man nya tjejkompisar??