Jag har, tyvärr, absolut inga tips att komma med på hur du ska gå tillväga. Jag hoppas dock att du lyckas samla på dig fler vänner :)
Att skaffa nya vänner verkar vara otroligt svårt. Jag pluggar, men läser bara en kurs, så är bara på skolan ca 2h/vecka och det är inte en klass på det sättet. Jag tränar inte, går inte på gym. Jag jobbar inte. Hur ska man då gå tillväga? Jag bor dessutom i en liten stad det är lite sådär "alla är bekant med alla", fast ändå inte. Det gör att de flesta redan har förutfattade meningar om de flesta och majoriteten hänger i sina gäng sedan grundskolan eller gymnasiet. Maken har sina vänner, så ibland umgås vi med dom.
Men ta tex den här veckan (alla veckor ser inte ut såhär dock).
Måndag - Jag är själv hemma och en stund på skolan, dottern är på fritids till maken slutar jobbet, på kvällen gymmade maken med en vän.
Tisdag - Jag är hemma hela dagen, dottern kommer hem vid kl.13, maken kommer hem och åker sedan iväg till en vän.
Onsdag - Jag är hemma, dottern kommer hem vid kl.13, ikväll ska maken gymma igen.
Torsdag - Jag är hemma och en stund på skolan, dottern är på fritids till maken slutar jobbet, på kvällen åker vi till mina föräldrar och äter, maken går då ut och går med en kompis som bor på samma ort som mina föräldrar.
Fredag - Jag och dottern är lediga och hemma hela dagen, maken gymmar på kvällen.
Man kan ju känna sig rätt ensam. Jag har ingen tjejkompis (eller killkompis för den delen) som jag umgås med på egen hand. Det är bara flickvänner till makens kompisar och de umgås vi mest bara med vid speciella tillfällen, alltså inte "bara för att" en fredagkväll, och då oftast i en stor grupp. Jag umgås med min syster ibland, men förutom henne är det nog bara dottern och min mormor.
Jag förstår absolut att det kan kännas ensamt utan vänner och jag förstår att det är svårt att träffa nya. Det är ett rent h-vete faktiskt. Iiih, kände att jag också behövde gnälla av mig lite :P haha