Anonym skrev 2012-09-09 19:29:31 följande:
NeutronStar: Jo, jag uppfattar det verkligen som inte annat än en otroligt omogen respons på den frågan jag ställde ifrån början. De svar jag fick var riktade på ett sätt som gjorde att jag svarade som jag svarade. Läs igenom igen och tänk efter. Så kanske du kommer inse att det faktiskt stämmer. Att jargongen redan var mycket otrevlig, så det kom inte ifrån mig. Tycker du att jag ska vara trevlig mot någon som är otrevlig? Självklart blir jag defensiv. Vad gör du om någon försöker döda dig? Räcker du upp händerna och säger "ja, snälla gör det" eller vad?
Att jag sedan säger "ni borde iaf vänta med att skaffa barn", handlar om att har man inte tålamod med en helt normal fråga som ställs i ett forum, så kan man ju iaf inte ha tålamod med ett barn. Så är det, och det är faktiskt inte ett otrevligt påpekande utan snarare en vänlig hint.
Jargongen var otrevlig? Tror knappast att ett inlägg, vilket det är du syftar på, räknas som en jargong. Då får det vara ett genomgående tema...
Läst inlägget flera gånger och ser fortfarande inget fel med det, kanske att du tolkade det som ett påhopp för att det inte var en smiley el ngt dyl efteråt?
Tycker fortfarande att det var en legitim fråga, då vi faktiskt är på ett bröllopsforum och en väldigt stor majoritet av de som hänger här är gifta eller i mycket seriösa förhållanden... Vilket som jag sagt tidigare påverkar hur man skulle hantera den situation du prata om mycket...