Chicita skrev 2012-09-06 20:36:48 följande:
MUA = Make Up Artist (om ingen hunnit före nu medan jag skrev mitt inlägg)
TS: Största frågan är vad du vill framhäva hos dig själv.
Fyll i (eller färga) ögonbrynen, en bra mascara är guld värd. Jag gillar 2000 calorie eller Lasch Stiletto (säkert felstavat men jag orkar inte gå och läsa på förpackningarna
Och om du vågar så är en kontrastfärg det bästa för att framhäva dina ögon.
Jag som har blå ögon får riktigt jätteblå om jag använder orange toner. Du som har bruna kan alltså använda blått, lila eller grönt exempelvis.
Vill du inte ha "titta på mina ögon och strunta i resten" sminkning så kan en rostbrun färg komplimentera dina redan fina ögon och ge ett mjukt och varmt intryck.
Ahaaaa...ja alltid lär man sig nåt nytt som sagt!
Jag gillar mina ögon och det är dom jag vill framhäva, har alltid fått fina ord om just ögonen så jag är nöjd med dom.
I den första bilden så har hon som sminkat mig använt sig av nån violett ton men jag tycker hela den sminken känns kall...och min egen känns varm. Jag vill inte ha FÖR stor kontrast så blått eller grönt vete katten om jag vågar mig på. Tyvärr hinner vi inte provsminka fler ggr då hon kommer vara bortrest kommande vecka.
Men att jag vill ha lite mer färg eller en varmare sminkning än den första bilden är jag helt på det klara med.
Jag har mejlat henne samma bild och sagt att jag vill ungefär så.
Kan ju vara så att jag inte klär i blått heller, ser ju vansinnigt ut, nä, fy...verkligen inget fint alls.
Shining skrev 2012-09-06 22:27:23 följande:
din egen sminkning är jättefin! tror att det är ögonskuggan som är lite för ljus på bild 1 samt rougen och läpparna som går mot rött...
utgå från din egen sminkning och förstärk den lite... testa att applicera rougen lite under kindbenet istället för uppepå och fram som din mua gjort... se på dig på bild två, du har ju jättesnygga kindben men de syns inte alls på bild ett...ser bara rött och runt ut... kanske du ska testa rouge som går mer mot brunt än rött/rosa...
ser ut som att du har bärnstensfärgade ögon..?... testa färgtoner i koppar, guld, orange, brunt, beige och rosa...
All lycka till
Är lite trög så fatar inte hur du menar med rougen.....ska den vara som på bild ett men med min färg som jag har på bild två??
Jag tror att mina är något mörkare än bärnsten...men inte mörkbruna.
Snälla ni är som hjälper mig och jag är impad av mig själv som vågade lägga ut bilder på mig trots att jag inte känner igen mig själv på den övre bilden. Just nu är jag inte så nöjd alls med mig själv men jag har iaf en vecka på mig och det är ju bra!