• Madreh73

Känner mig inte alls bekväm

Känner mig inte alls bekväm i färgerna runt ögonen och allt smink som skulle vara i ansiktet....och inte är frisyren den rätta heller. Det är inte så här jag ser mig själv när jag tittar mig i spegeln, den här känner jag inte igen. Obestämd

Jag har dessutom en ögoninfektion i det högra ögat (syns inte så mycket  här) och håret ska som sagt fixas til oxå och färgas.

Jag ser ut som min mamma och kände mig såååå gammal helt plötsligt när jag såg mig själv, var inte alls vad jag ville se. Känner mig ledsen för jag tycker inte jag ser ut såhär....

Jag har pratat med tjejen som ska sminka mig (vi gjorde en provsminkning igårkväll) och sa att jag inte kände mig så bekväm i dessa gråbruna färgerna....jag vill ju vara jag och så snygg det går på min stora dag känner jag.

Så vilka färger ska jag ha....??

Och ni, var hyggliga och påpeka inte behåringen i ansiktet, jag VET att jag har den och jag lider av det rätt ofta. Har provat krämer att ta bort det med men fick så hemska utslag...Gråter

Det översta är taget igårkväll och det undre är taget i maj i år.
    Rätt stor skillnad tycker jag och då har jag sminkat mig själv på det undre....det ser ju inte ens ut som jag!
  • Svar på tråden Känner mig inte alls bekväm
  • CoG

Jag ser inte riktigt vilka nyanser du anv då du sminkade dig själv,
    men du ser inte ut att behöva så mycket färgklickar utan passar bättre i naturliga toner som bara förstärker dina egna färger.

• Godis

Föredrar även jag den andra bilden. Mitt tips är att fylla i ögonbrynen så dom är lite mer definierade samt lite mer blush i rosa ton då den röda tonen på bild 1 inte klär dig.

Kommer du ha glasögon på dig på bröllopet. I sådana fall skulle jag även lägga lite mer kräm på ögonmakeupen, då glasögon gärna tar lite av färgerna på ögonen.

Lycka till!! 

• Madreh73

Ja, jag tycker faktiskt att jag är rätt snygg, men inte på den övre bildne, jag ser ut som min mor och hon är 60 år, det är INTE jag!

Jag kan ju inte sminka med massa krämer och grejer, under, mellan och över...jag har bara lite puder, och rouge, det tar jag både på kinder och ögonlock, högst upp. Och så mascara och kajal. Fick igår lära mig att man inte lägger kajalen så som jag gör och den hette ju inte kajal heller...och hon la den över övre fransraden på ögonlocket. Har jag aldrig gjort, har inte ens en sån penna, har en helt vanlig kajalpenna. Och så brukar jag böja mina fransar för dom är så långa och sopar glasen hela tiden vilket är jättejobbigt.

Och här har jag bara ett läppstift och försvarets hudsalva på läpparna.

Nu vet jag inte hur jag ska säga till henne att jag vill ha det mer som jag brukar göra, men jag vill ju att det ska hålla hela kvällen och vara gråtvänligt vilket jag inte tror att mitt är. Skrattande

• Madreh73

Min sminkning:
     Puder- natural
    Rouge- Peach/natural
    Mascara- Brun
    Kajal-brunsvart
    Läppstift- minns jag inte

Och som sagt jag tar rouge på ögonlocken oxå, bara överst för jag är inte så mycket för sminkning utom av mina ögon. Solig

Sminkar mig sällan.....

• Madreh73

Jag tycker oxå att det är lite för röd ton i den översta bilden.

Ja brillorna får allt hänga med annars ser jag inte ett dugg.

• Godis
    Madreh73 skrev 2012-09-06 20:07:50 följande:
    Ja, jag tycker faktiskt att jag är rätt snygg, men inte på den övre bildne, jag ser ut som min mor och hon är 60 år, det är INTE jag!

Jag kan ju inte sminka med massa krämer och grejer, under, mellan och över...jag har bara lite puder, och rouge, det tar jag både på kinder och ögonlock, högst upp. Och så mascara och kajal. Fick igår lära mig att man inte lägger kajalen så som jag gör och den hette ju inte kajal heller...och hon la den över övre fransraden på ögonlocket. Har jag aldrig gjort, har inte ens en sån penna, har en helt vanlig kajalpenna. Och så brukar jag böja mina fransar för dom är så långa och sopar glasen hela tiden vilket är jättejobbigt.

Och här har jag bara ett läppstift och försvarets hudsalva på läpparna.

Nu vet jag inte hur jag ska säga till henne att jag vill ha det mer som jag brukar göra, men jag vill ju att det ska hålla hela kvällen och vara gråtvänligt vilket jag inte tror att mitt är. Skrattande
    Du ska vara ärlig och säga att du inte kände dig som dig helt enkelt. Inget skoj att gå runt på din stora dag och inte vara bekväm.

Köper inte din mua det så är hon oprofessionell.

//Rutinerad mua med 15 år i bagaget Glad
  • Madreh73

mua??

kommer jag lära mig mer nytt nu?Skrattande

• Chicita
    Madreh73 skrev 2012-09-06 20:21:22 följande:
    mua??

kommer jag lära mig mer nytt nu?Skrattande
    MUA = Make Up Artist (om ingen hunnit före nu medan jag skrev mitt inlägg) Flört

TS: Största frågan är vad du vill framhäva hos dig själv.

Fyll i (eller färga) ögonbrynen, en bra mascara är guld värd. Jag gillar 2000 calorie eller Lasch Stiletto (säkert felstavat men jag orkar inte gå och läsa på förpackningarna Flört 
    Och om du vågar så är en kontrastfärg det bästa för att framhäva dina ögon.
    Jag som har blå ögon får riktigt jätteblå om jag använder orange toner. Du som har bruna kan alltså använda blått, lila eller grönt exempelvis.
    Vill du inte ha "titta på mina ögon och strunta i resten" sminkning så kan en rostbrun färg komplimentera dina redan fina ögon och ge ett mjukt och varmt intryck.
  • iana

Håller med! Din egen sminkning är klart snyggare, men jag skulle lägga på lite mer bara.
    Jag hade använt mig av mer bruna nyanser, absolut inte grått.
    Prata med makeup artisten, det viktigaste som så många andra också sagt,  är att du är nöjd på din dag!

Svar på tråden Känner mig inte alls bekväm