• Chicita

Känner mig inte alls bekväm

Madreh73 skrev 2012-09-06 20:21:22 följande:
    mua??

kommer jag lära mig mer nytt nu?Skrattande
    MUA = Make Up Artist (om ingen hunnit före nu medan jag skrev mitt inlägg) Flört

TS: Största frågan är vad du vill framhäva hos dig själv.

Fyll i (eller färga) ögonbrynen, en bra mascara är guld värd. Jag gillar 2000 calorie eller Lasch Stiletto (säkert felstavat men jag orkar inte gå och läsa på förpackningarna Flört 
    Och om du vågar så är en kontrastfärg det bästa för att framhäva dina ögon.
    Jag som har blå ögon får riktigt jätteblå om jag använder orange toner. Du som har bruna kan alltså använda blått, lila eller grönt exempelvis.
    Vill du inte ha "titta på mina ögon och strunta i resten" sminkning så kan en rostbrun färg komplimentera dina redan fina ögon och ge ett mjukt och varmt intryck.
  • Chicita

Kör på lite rostbruna / koppartoner då för att förstärka din färg. Det blir en varmare sminkning. Mer som den där du hade sminkat dig själv Glad
    Om ni inte hinner testa så ska du absolut inte prova något som känns obehagligt redan i tanken.

Att lägga rougen som shining tipsar om skulle jag faktiskt avråda ifrån. Risken är att du kommer att se hålkindad och tärd ut om du "skulptrerar" ansiktet.
    En fingervisning:
    # Om du ler och lägger rouge på "äpplena" som bildas så ger det ett piggt och fräscht utseende för de flesta människor.
    # Om du suger in kinderna och lägger rouge där det bildas "gropar" (alltså under "äpplena" och snett uppåt mot örat) så ger det en illussion av skugga och ska alltså fejka fram ett smalare ansikte än man har.
    Men om man har markerade kindben från början, eller om man bara hamnar i dåligt ljus så kan den typen av skulptering istället göra att man ser kantig ut och som om man magrat väldigt mycket... Nästan lite osunt.
    Det kan bli jättesnyggt på rätt person men inget jag skulle exprimentera med om jag bara hade ett försök på mig 

Svar på tråden Känner mig inte alls bekväm