Rankhyttan i Falun/Borlänge
Ja det måste du göra! Spännande ju!
ÅÅ kul med ring! Vad blev det för något? :)
Ja det måste du göra! Spännande ju!
ÅÅ kul med ring! Vad blev det för något? :)
Ja det får du göra. Jag har köpe en, har ingen "riktig" bild på den men den ser ut så här. En tunn alliansring med små stenar. Från guldfynd. Har Shalins på förlovningsringen men nu blev det guldfynds egna då de hade erbjudande :)
Ja precis, vitt guld, jag har en slät lite bredare ring med Pers namn instansat. Så dom ska ligga ganska bra bredvid varandra tänker jag =)
Jättefin Maria!! Den ser verkligen lyxig och vacker ut! Bra val båda två
Ja det verkar vi ki faktiskt ha =)
Ni måste dela med er av erfarenheter framöver också! MariaochDaniel ni är ju först ut ;)
vi kanske har nämnt det tidigare men då har jag glömt. Hur ska ni göra med tårta? Kommer ni köpa från bageri eller skulle ni ta genom någon ni känner?
Perfekt Maria!
Ja precis den 24 augusti kör vi! Jag är 25 år.
Jag tror att vi också köper från focus, har inte kollat deras utbud men tycker om dom. Dessutom kör vi ju på dessertbod så vi ska blanda olika typer av tårtor och annat gott.
Festprogrammet ska vi också ha beskrivning av alla gäster, lite "ordningsregler", lite skoja tips om man får slut på samtals ämnen (bara strunt =) och bröllopsbingo. Väldigt likt med andra ord =)
När det gäller dukning har jag kollat lite saker med herrgården i höstas och så här säger de:
"Vi har dukar samt lika servetter i vitt (blanka) ej linne, det är många som lägger på en färgad löpare. Glasljushållare finns samt mässingljusstakar men endast 2 olika kandelabrar".
Jag har köpt andra servetter på Duni, dom har en variant som är mer likt tyg.
Vi tänker att vi ska ha vit duk + eventuellt grå löpare. Tennljusstakar och blandade loppisvaser med blomsterbuketter (inte så tighta och strikta) på bordet.
Jag har noterat att man får ta med egen tårt, brudskål och avec
Man kan ju dessutom ha kvittot kvar från Systembolaget så att man kan lämna tillbaka oöppnade flaskor om det blir över.
Ja det låter ju som en bra plan.
Ja det är ju verkligen frågan. Jag har inte tänkt på det än. Tror att vi ska ha kanske två olika avecer, men hur mycket av vilken är jag osäker på. Beror ju lite på hur stora glasen är också ;) Vissa har ju sånna små plastnubbeglas, och då går det inte i mycket i varje. Men jag hoppas att dom har "riktiga" glas.
Jag tror också att vi kör på 5 cl per person när det gäller avec.
Lite svårt med champagnen också, men jag tog hjälp av en hemsida med en bröllopskoordinator som räknade så här:
1,5 glas per person fördrink, och det går 7 glas per flaska.
(1,5 x 70 gäster = 105) 105/7 = 15-17 flaskor bubbel (går att lämna tillbaka på systemet om alla ej går åt)
Vi ska också till Rankhyttan nästa helg, inte för att äta (än) men för att se hur dom dukat för ett bröllop och hur rummen ser ut igen. Jag har en del släkt sm har lite speciella önskemål, men jag tror att några av dom kommer att ta taxi in till Falun. Svåra är ju bara att förboka en taxi, man vet ju inte när man vill hem riktigt.
Vi kommer själva att bo i en svit på Grand hotell. Sen kommer vi tillbaka dagen efter och öppnar eventuella paket.
Bokade frisör, taxi, hotell och lite småsaker i veckan.
Vad vi har kvar närmast:
Kläder och skor till honom (!)
Träffa vigselförrättare
Bestämma meny
Festhäften halvklara
Göra i ordning dekorationer til lokalen
Men det är ju kul som tur är :)
Ja så är det verkligen, jag hade också en svacka men nu är det kul igen. Så det går nog upp och ner =)
Jag planerar helt klart det mesta (fy va stereoptyp) men min sambo är ju en betydligt mycket mer försiktig beslutsfattare än mig så det är ganska naturligt. Han är intresserad av meny, dryck och drar i lite saker som ska ordnas till platsen vi ska vigas. Inbjudningskorten beställde jag men vi har tillsammans gjort utskick, skrivit gästlista, pysslat ihop personliga placeringkort och festprogrammets utsida. Jag är mer för att beställa det vi behöver på nätet och så gör vi tillsammans det för som behövs för hand.
Har inte involverat våra vänner alls egentligen än, men kommer ta hjälp av en vän med blommor. Men det blir nog lite mer framöver.
Ja precis, det är dukat för bröllop, dom skulle ha ett bröllop den 9:e mars så vi skulle kika dagen innan hur det såg ut. Mest för att viinte vill ha honnörsbord men det kan bli svårt när det är så liten lokal. Men vi ska se hur det går att lösa.