JennieG skrev 2013-02-12 19:49:28 följande:
Haha ja det är gula gardiner i kungssalen (den salen med Gustav Vasa tavlan) - jag tänkte helt sonika ta ner dem. Gult passar inte riktigt in i vårt färgtema och jag tycker att de skymmer ljuset onödigt mycket. Roligt att det är fler som tänkt på dom
Jag har också funderat kring provsmakning av meny och eftersom jag inte har någon aning om hur deras mat smakar eftersom jag aldrig ätit där känns det rätt viktigt att provsmaka. Vi har inte funderat så mycket kring meny än men det blir nog lite blandning av deras förslag och egna önskemål.
Vad ska ni ha för meny? (Om du vill avslöja det)
Ang tårtan - tänker ni er att ha tårta på stående fot i det rummet eller att ni hämtar tårta där och tar med er in i rummet där ni åt middag igen?
Bor ni i Falun?
Jag är från Borlänge men bor i Enköping numera.
Har ni bestämt hur ni ska åka från kyrkan till Rankhyttan? Jag vill allra helst åka häst och vagn eftersom jag är en hästtjej från början. Men det blir för långt, vi gifter oss i Amsbergs kapell. Det blir nog pappa som får köra i en av sina gamla fina bilar.
Jag är lite småstressad över klänning men jag hoppas hitta modellen jag vill ha i helgen. Beroende på vad den kostar så funderar jag på att beställa en kinakopia. Jag tycker det är viktigt med en fin klänning som jag känner mig vacker i men samtidigt så lägger jag hellre pengarna på något annat. Hmm...vi får se hur det blir.
Här blir det också bröllopsfest på rankhyttan. 15 juni går festen av stapeln. Vi bor i Falun
Gardinerna hade jag inte ens tänkt på, dags att göra det nu märker jag! =)
Vi kommer att åka ut dit och provsmaka maten snart. Har ätit där massor av gånger och det är supergod mat.
Vi kommer troligtvis välja svensk delikatesstallrik till förrätt men istället för sillröra blir det skagenröra. Huvudrätt fläskfilé, dillslungad potatis tror jag. Och sedan tårta.
Vi kommer att åka häst och vagn mellan kyrka och rankhyttan, det kommer bli toppen! Fin bil är ju inte heller fel... =)
Jag hittade min klänning på alexandras brud och bal, har du kollat där?