• JennieG

Rankhyttan i Falun/Borlänge

Är det någon som nyligen varit på Rankhyttans Herrgård i Falun/Borlänge?

Vi funderar på att ha vår bröllopsfest där nästa sommar men jag har inte hunnit dit och kikat ännu. Finns det någon annan lokal med Herrgårds-känsla som ni kan rekommendera i Borlänge-trakten?

Vi kommer att vara ca 70 gäster och hälften kommer att behöva övernatta eftersom de kommer långväga.

Tacksam för tips och reflektioner!

• Svar på tråden Rankhyttan i Falun/Borlänge
  • MariaochDaniel
    JennieG skrev 2013-04-03 09:53:21 följande:
    Idag är det precis 4 månader kvar till vår stora dag
    Härligt! Och vi har nästan 2 månader....hoppsan vad tiden går! =)
  • MariaochDaniel

Det var ett tag sedan.

Hur går det brudar?
    Här fivas och donas det mest hela tiden.
    Träna på valsen och välja musik till kvällen står för dörren.

Ska vi boka in en bröllopsträff? =)

• JennieG

Nu var det länge sen jag var in här.

Vi var på ett bröllop för ca 1 ½ vecka sen och det var bra att se hur de lagt upp det. De hade gjort mycket som var bra men tyvärr hade de missat att göra en ordentlig spellista på spotify vilket resulterade i att det ibland vart tyst och ibland sprang någon upp och bytte musik mitt i en låt. Det gjorde att det inte blev så mycket dansgolv som jag tror att de hade hoppats på. Vi ska ha liveband och det hoppas jag att fixar ett ordentligt drag på dansgolvet. Sen ska vi se till att ha en bra spellista redo när bandet slutar spela.

Ikväll åker jag och min sambo till Paris för en miniweekend och det ska bli sååå härligt. Vi har båda jobbat alldeles på tok för mkt på sistone och vi behöver en paus från vardagen.

När vi kommer hem har vi förhoppningsvis massa ny energi att lägga på planeringen av det sista.

Träff bokar jag gärna in - det vore jätteskoj! Jag vet att jag kommer att åka till Borlänge den 8-9 juni så om det är någon som vill/kan träffas då passar det fint för min del.

• MariaochDaniel

Hallå där brudar!

JennieG: bra med inspiration, att se hur andra gjort, och hur man kanske inte ska göra.

Musiken tror jag är jätteviktig för att få igång dans, om man nu vill ha det.
    Vi kommer att ha låtlista bara (med min bror som DJ fast inte hela kvällen) så det blir nog bra.
    Visst skulle ni ha festen i annexet? Ska ni ha fri bar då?
    Jag och Siri diskuterade det, att man inte får sälja alkohol där pga att de inte har tillstånd där.
    Hur har ni gjort?
    Antar ni hade det underbart i Paris förresten (älskar Paris).

Det börjar bli nervöst här, 3 veckor kvar, oj oj oj! =)

Vart bor alla?
    9 juni kan fungera att ses. Dock kan det vara ganska mycket att göra inför helgen efter, så jag vill inte lova något än men... =)

Vi träffade prästen för några dagar sedan. Hon ratade våra löften så vi måste antingen skriva om dem eller använda de klassiska. Knpeigt det där. Men det kändes bra med kemin och så. Ser fram emot att få öva i kyrkan sedan också.

Lycka till så länge.....

• SiriochPer

Hej! 

Härligt med Paris! Det låter ju toppen efter en stressig vår!

Ja Maria nu är det inte långt kvar. Mysigt

Jag kan den 9 juni, än så länge iaf!

Jaha, varför hade prästen åsikter om löftena? Tänkte ni läsa upp dom i kyrkan alltså? :)

• MariaochDaniel

Ja prästen förstavar inte egenskrivna löften, så där fick vi tänka om.
    Och man måste säga tills döden skiljer oss åt, jag ville helst säga det på ett annat sätt, men
    hon ville inte det eftersom det strider mot kyrkan.

Så nu måste vi bestämma oss för egenskrivna löften som vi skriver själva eller
    att vi tar det klassiska.

• SiriochPer

Nu har min klänning kommit! Lovade ju att visa hur den såg ut! 
    Nu ska den bara sys upp efter de skorna jag ska ha på dagen med D =)

• MariaochDaniel

Jättefin verkligen, passar dig perfekt!

Kommer de kapa den nertill och höja brodyren?
    Kommer bli toppenfint. Vad ska Per ha på sig?

• SiriochPer

Ja precis, dom tar av spetsen och sätter den passande för den nya längden :)

Per ska ha en grå kostym på sig!
    En ganska slimmad variant.

Är du nervös nu Maria inför kommande helg?? :) 

• MariaochDaniel

Det kommer bli jättefint!

Här är det nervöst. Pillar med en massa småsaker och musiken som är kvar...
    Men jag hoppas och tror att allt kommer att gå bra. =))

Svar på tråden Rankhyttan i Falun/Borlänge