MariaochDaniel skrev 2013-02-12 22:41:42 följande:
Här blir det också bröllopsfest på rankhyttan. 15 juni går festen av stapeln. Vi bor i Falun
Gardinerna hade jag inte ens tänkt på, dags att göra det nu märker jag! =)
Vi kommer att åka ut dit och provsmaka maten snart. Har ätit där massor av gånger och det är supergod mat.
Vi kommer troligtvis välja svensk delikatesstallrik till förrätt men istället för sillröra blir det skagenröra. Huvudrätt fläskfilé, dillslungad potatis tror jag. Och sedan tårta.
Vi kommer att åka häst och vagn mellan kyrka och rankhyttan, det kommer bli toppen! Fin bil är ju inte heller fel... =)
Jag hittade min klänning på alexandras brud och bal, har du kollat där?
Kul att ni också ska gifta er där!
Haha, ja gardinerna kan va värt att ta en titt på Inget större fel på dom egentligen men det var bland det första jag regerade på när jag kom in där.
Och det låter mycket bra att du ätit där tidigare och varit nöjd Menyerna de förslog lät bra tycker jag men jag har inte hunnit kolla närmare på dem.
Vilken kyrka gifter ni er i, ligger den nära eftersom ni åker häst och vagn?
Jag har inte hunnit kolla alls i någon affär än, tänkte ge mig ut i Stockolm på lördag och prova lite klänningar tillsammans med en kompis. Hoppas jag blir lite klokare av det!
Om du vill ha tips på en tjej som gör galet vackra och goda tårtor - säg till. En kompis till mig i Borlänge gör de finaste tårtor jag sett och hon ska göra vår bröllopstårta.
Ska ni också ha gäster som bor kvar?