SiriochPer skrev 2013-02-22 07:35:09 följande:
Perfekt Maria!
Ja precis den 24 augusti kör vi! Jag är 25 år.
Jag tror att vi också köper från focus, har inte kollat deras utbud men tycker om dom. Dessutom kör vi ju på dessertbod så vi ska blanda olika typer av tårtor och annat gott.
Festprogrammet ska vi också ha beskrivning av alla gäster, lite "ordningsregler", lite skoja tips om man får slut på samtals ämnen (bara strunt =) och bröllopsbingo. Väldigt likt med andra ord =)
När det gäller dukning har jag kollat lite saker med herrgården i höstas och så här säger de:
"Vi har dukar samt lika servetter i vitt (blanka) ej linne, det är många som lägger på en färgad löpare. Glasljushållare finns samt mässingljusstakar men endast 2 olika kandelabrar".
Jag har köpt andra servetter på Duni, dom har en variant som är mer likt tyg.
Vi tänker att vi ska ha vit duk + eventuellt grå löpare. Tennljusstakar och blandade loppisvaser med blomsterbuketter (inte så tighta och strikta) på bordet.
Min kompis gör vår tårta, har inte bestämt smak eller så än men jag liatar på henne
Precis som ni har jag tänkt att blanda in lite roliga saker i festhäftet, inte bestämt exakt vad än dock.
Dukning har jag inte heller hunnit tänkt så mkt på än, vi kommer iaf att köra på deras vita dukar. Servetterna kan vara bra att kolla på nu känner jag
Vi har vitt, rosa och silver som tema så vi tänkte rosa blommor på borden och silverljusstakar. ljusstakar tänkte jag ta av det jag har hemma och sen låna ihop från vänner och bekanta. Kanske fynda lite på loppis i sommar också. De behöver inte vara lika men vara i samma färg. Blomsterarrangemang på borden får min syster göra, hon är duktig med sånt även om hon inte är florist.
Någon sorts löpare ska vi nog försöka hitta tror jag men samtidigt försöka hålla dukningen ganska enkel eftersom det nog annars lätt kan se rörigt ut när det blir så trångt i rummet (60-70 gäster).