Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Min tvillingsyster hånar våra planer.

För att göra en lång historia kort, jag har en tvillingsyster. Hon har vart förlovad i 8 år och jag snart i 1 år och jag planerar för fullt.

Den första kommentar jag fick av min syster va "ja, du ska då inte hinna till altaret före mig"! O där började det. Det är en alldeles för lång historia att skriva här, men grejen e att jag blir så ledsen när hon är så missunnsam och dissar så gott som allt som har med mitt bröllop att göra, bara för att hon vart förlovad längre och bara SKA hinna före mig.

Nu när jag börja planera så gör hon oxå det o försöker bräcka precis allt jag gör. Det är väl ingen tävling!?

Ska jag ha dåligt samvete för att jag/vi började planera direkt efter att jag fick frågan "vill du gifta dig med mig" och det tog henne o hennes kille (som fortfarande inte bor ihop) 8 år att börja planera. och va jag förstått så e det bara hon som gör planer.. Eller ska jag bara köra på?

JAG bryr mig för att hon e min tvillingsyster, men hon är bara missunnsam och sur. :(

• Svar på tråden Min tvillingsyster hånar våra planer.
  • Anonym (Ledsen)
    Chicita skrev 2012-09-07 22:51:09 följande:
    Sluta dela med dig av dina planer med henne till att börja med.
    Om hon inte kan stötta dig så behöver hon inte heller ha någon insikt i vad ni ska göra eller hur / när ni gör något.
    Planera i din och din blivandes takt och sätt ett datum som ni vill ha men din syster behöver inte ha något att säga till om där som sagt.
    Vill ni så berättar ni om era planer för era vänner och bekanta, samt släktingar.
    Om hon kommer efteråt och har satt ett tidigare datum så vet dom ju om att ni ändå var först med att bestämma ett datum, oavsett om hon ska klämma sig före.

Jag har börjat försöka hålla henne utanför, men hon e jävligt snabb med att komma med invändningar ändå.

Hon o hennes snubbe har satt en budget på 20 000... (???) vi har sagt att vi försöker göra det så billigt vi kan, tex hyra en lokal där vi får stå för allt själva, kostar 500 kr/dygn och tex diska de porslin man får låna etc..

Så vi bestämde att vi kör smårgåstårta. Nästan ALLA gillar smårgåstårta, det blir inte 370 kr/pers (=nästan 40 000 kr) utan ca 5000 kr. Och papperstallrikar,, det finns ju jättefina som ser ut som porslin o då slipper vi diska själva o det e bara o slänga. VI är enkla, o vi vill hålla det enkelt.

Men shit va skit jag fick för det! Papperstallrikar har man på 50-årkalas bla bla. "Ska ni inte köra med bag in box och kareokemaskin oxå"?

Svar på tråden Min tvillingsyster hånar våra planer.