• pamjofre

Min tvillingsyster hånar våra planer.

Hej. 
    Jag har oxo en tvilingsyster. Hon är 4 minuter äldre än mig. Vi har en bra relation, oftast.

Hur har er relation varigt innan? Som tvillingar (gäller åtminstonde mig, ocg min syrra) är det inte ovanligt att tävla lite. Men jag håller med de andra som skriver att du inte ska utesluta henne helt, hon är ju trots allt din syster, om ni haft en bra relation innan så tror jag att du skulle bli ännu lessnare om du uteslöt henne helt.

Vet jur det är när syrran är missundsam, min syster gav mig kommentaren en dag när vi pratade om barn med min moster.  Moster til mig "ja, de hade ju varigt kul om vi kunde skaffa barn samtidigt" . Jag till moster "ja! :)" min syster "nej, det hoppas jag verkligen inte!"
    Blev mycket ,ycket argh och ledsen på min syster, pratade inte med henne på ett tag, men till slut bestämde vi en träff, där jag pratade med henne och förklarade precis vad jag tyckte om hennes kommentar och hur ledsen det gjorde mig.

Kanske du kan göra något liknande, bestäm en neutral träffpunkt, prata med din syster (kanske inte alltid är det lättaste, det kanske brukar vara hon som är "den bestämmande"-som i mitt fall. Men stå på dig, prata ut hur du känner och fråga rätt ut, varför hon inte vill dig väl, och att du ska få ditt drömbröllop, med din syster vid din sida och inte helt utanför.

Hoppas ni kan reda ut det!
    kram till dig. 

Svar på tråden Min tvillingsyster hånar våra planer.