Det här med att lägg pengar på underhållning efter maten...
Delar med mig av en lite förhoppningsvis tänkvärd video från ett amerikanskt bolag. Visst är den väl amerikaniserad men dryftar i alla fall kärnpunkten i det här med att tycka att man inte skall behöva lägga någon peng på underhållningen till efter maten.
Istället för att ställa fram en dator/ipod och spela musiken genom en stereo så rekommenderar jag faktiskt för brudparet att satsa på någon som håller i "sparkarna", spelar de där låtarna som gör att folk går upp och dansar (fast de innan dansen börjat deklarerat att de minsan inte dansar) - och dessutom spelar dem i "rätt" ordning, får stämning med stort ordentligt och bra ljud, får dansgolvet mysigt med discolampor och stämningsbelysning som värsta discotek, pratar igång folket mellan låtarna som ger en personlig touch på framträdandet.
Jag jobbar med bröllop mest hela helgerna och har min kalender redan fullspeckad så jag gör inte det här inlägget bara för att jag skulle känna mig hotad av att brudparen gör mer själva - jag gör det bara för att jag INTE vill att brudpar på sin stora dag skall känna sig besvikna, och som någon skrivit i ett inlägg tidigare här på bröllopstorget häromdagen att de är rädda för att festen "dör ut" efter maten om de skulle köra lite musik i högtalare. Det är ju efter maten festen börjar ordentligt! Det är nu man får möjlighet att mingla runt bland släkt och vänner, kanske besöka baren och helt enkelt släppa loss på dansgolvet till sina och andras önskelåtar spelade och blandade på sådant sätt att det aldrig blir tomt på dansgolvet fram till man slutar.
Det är en peng att reservera för underhållning, men de är väl värt investerade och kanske egentligen inte så stor i det stora hela när man lägger så många tusenlappar på så mycket annat.
" rel="nofollow nofollow" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bVdHkcp7kDs
Kommentera friskt och gärna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 10:33
Hmm...länken blev inte bra i bröllopstorgets editor: