Det här med att lägg pengar på underhållning efter maten...
Jag hade personligen aldrig någonsin i hela mitt liv spenderat pengar på livemusik på bröllopet. Det är pengar jag mycket hellre lägger på annat. Vi hade spotify (precis som på majoriteten av alla andra större fester jag varit på) och det blev inga missöden alls. Det var full fart på dansgolvet hela kvällen och halva natten (vi fick bara ha lokalen till en viss tid).
Självklart säger jag inte att det alltid är rätt för alla, men att säga att en fest blir tråkig och dör ut pga att man inte har livemusik eller en DJ, det stämmer absolut inte.
Två av de absolut tråkigaste och stelaste festerna jag varit på (vara en av dom en bröllopsfest) var faktiskt en med livemusik och en med DJ. Ingen dansade och de flesta hade gått hem före midnatt.
Men jag menar inte heller att en fest blir sämre med livemusik/DJ, inte alls, men jag säger bara att det är inte en nödvändighet för att en fest ska bli trevlig och för att det ska bli "håll i gång". Jag tror att det är väldigt mycket mer än valet av hur man spelar upp sin musik som bidrar till stämningen på festen.