Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Det här med att lägg pengar på underhållning efter maten...

Jag håller med daniiel fullt ut.

Det behöver inte bli dött bara för att man inte har livemusik. Vissa personer eller sällskap dansar inte oavsett vart musiken kommer ifrån.
    Och andra bryr sig inte i vart musiken kommer ifrån, dom dansar ändå... Om det så är ringsignalen på mobilen *typ*

Det är nog viktigast att veta hur ens gäster är.
    Det är ingen idé att spendera stora summor på en DJ eller ett coverband om ens vänner och släktingar inte tycker om att dansa.

Vi valde spotify och en mycket blandad spellista eftersom musik inte är viktigt för oss och vi skulle ändå inte kunna ha dans särskilt länge då vi måste städa på natten inför dopfikat som lokalen var uthyrd till dagen efter.
    Vi la däremot en del pengar på annan underhållning (gycklare och eldshow) som var mycket uppskattat av gästerna.
    Och efter eldshowen så slog vi på spotify ifall att någon ville dansa.
    Jag har en väldigt trasig fot och var säker redan i förväg att den inte skulle hålla hela dagen, och det hade jag rätt i. Och maken har ingen taktkänsla alls och två vänsterfötter. Hans lillebror fick all musikalitet i den familjen Tungan ute Alltså ingen brudvals eller något annat i dansväg för oss 
    Så vi minglade helt enkelt runt och lät de som ville dansa, även om de flesta hellre stod och pratade med oss.
    Eller satt och pratade, för vi hamnade till slut i en större soffgrupp i entrén där gästerna avlöste varandra Glad

• Chicita

Jag kan tillägga förresten att vi hade en medeltidsduo som spelade under gästabudet (middagen) och makens lillebror sjöng och spelade i kyrkan.
    Så vi hade ju livemusik på så sätt.
    Men inte för att dansa till... 

Svar på tråden Det här med att lägg pengar på underhållning efter maten...