Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Ingång och utgångs musik! Snälla hjälp mig!!

Ett tips är också att ta kontakt med kantorn i kyrkan som kanske har bra tips och ideer. Personen i fråga kanske har vissa ideer på vad han/ hon spelar också. Om kantorn inte kan/ vill spela dom låtar som ni önskar så kanske ni får fundera på att anlita en egen person som spelar dom låtar ni önskar. Ibland kan det tillkomma extra kostnader om kantor ska ordna fram noter och öva in låtar som inte vanligtvis ingår i dennes "vanliga" repetoar. Även om ni ska ha solist och kantorn ska kompa, kan det tillkomma extra kostnader som man kanske inte förväntat sig.

Håller personligen inte med daniiel om att det med instrumental musik. Jag hade solosång när jag gick in i kyrkan, min blivande stod där framme. Låten som sjöngs var Sonja Aldens Du är allt jag någonsin önskat.(han visste inte om vilken låt som skulle sjungas- min låt till honom) På utväg hade vi ledmotivet till startreck- den spelades via en keyboard blev verkligen pampigt ( cd funkar inte alltid beroende på vilket ljudsystem som finns i kyrkan) Personligen tycker jag det är roligt att variera sig och inte ha som alla andra. Men smaken är ju som baken :) En väninna till mig hade säckpipa.. det var också otroligt pampigt.

Lycka till

Svar på tråden Ingång och utgångs musik! Snälla hjälp mig!!