• Chicita

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Vi köpte våra ringar hos Guldsmedjan i Borlänge.
    Det är en rätt enkel skena i basen, och sen har vi fått text ingraverad utvändigt i "Alvisk font" så dom liknar Sagan om ringen- ringen.
    Min vigselring har också två nedsänkta stenar mellan orden (tre ord så det är ord - sten - ord - sten ord).

Priset minns jag inte riktigt. Tror vi betalade ca 8000:- för förlovningsringarna och min vigselring blev kanske 8000:- den också, maken la bara till ett datum på sin ring.
    Priset var inte det viktigaste för ringarna så jag har inte lagt det på minnet faktiskt Flört 

Så här ser dom i alla fall ut

• Chicita
    L och J skrev 2012-09-15 20:40:01 följande:
    Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)
    Jag hann inte ha vigselringen mer än 4 månader och sen hände något med min finger-led. Den ska opereras nu på tisdag.
    Så den har ju inte hunnit bli så påverkad Flört 

Men min förlovningsring har jag ju haft i nästan 7 år innan vi gifte oss och den var bara lite lätt repig. Inga djupa repor men det beror väl också på hur man använder den och vad man jobbar med.
    Jag har ju haft den varje dag, men då har jag ingte haft något jobb som sliter på ringarna.

Det hänger nog också på hur ringen i sig ser ut. Våra ringar är ju rätt "mjuka" i designen. Alltså rundade ytor och mycket guld (tjocka) så dom tål lite mer. Och eftersom dom har mönster på utsidan så märks inte några smårepor så mycket heller Glad 
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?