Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Rödguld.
För att det ska vara det ;)
Vitguld för att det är så sjukt snyggt och mer stilrent tycker jag. Jag har en enkel vitguldsring som förlovningsring från Schalins och kommer att köpa en vitguld som vigeselring oxå
vitt guld
Guld. Det ar sa vanligt med vitt guld nu att min fastman hade svarigheter att hitta en i 'gult'. Nastan alla jag kanner har vitt, men manga ar inte nojda eftersom ringen blir morkare nar rodineringen nots bort. Vitt guld ar ju inte vitt i sig sjalvt utan lite morkare, men 'gult' guld ar fint hela vagen igenom utan plattering. Sa resonerade jag. Min fastman kopte den pa Tiffany's for £2500 tror jag. Den har en diamant i en liten 'krona' av platina. (Det ar nog bra, eftersom platina ar mycket hardare och da ar det mindre risk att diamanten trillar av, aven om den risken nog ar ratt liten i allmanhet).
Det finns en bild pa min sida om ni vill se.
Vi valde rött guld. Från början var det bara min fästman som ville ha rött guld medan jag ville ha vitt guld. Jag var har alltid varit en "silver tjej" och aldrig haft ett smycke i röttguld så vittguld känndes som ett naturligare val. Men för min sambo var det väldigt viktigt att det skulle vara rött guld och jag gav mig faktiskt för hans skull. Det var för oss båda väldigt viktigt att de våra ringar var i samma färg förövrigt behövde de inte matcha. Men när vi började leta så insåg jag att rött guld passade mig bättre och framför allt tycker jag att diamanter framhävs finare i rött guld. Jag provade dessutom "min" ring i båda färgerna i butik mest för att kolla diamantstorlek men det var då fick jag bekräftat att rött guld var bäst val för mig. Så jag är glad att min fästman stod fast vid sitt krav
Platina. Hade vitguld först, men av ett antal anledningar blev det så att vi bytte till platina, mannen och jag har varsin slät. Vet inte exakt vad min ring kostade eftersom jag bytte in min vitguldsring med diamant.
Trivs mycket bra med platina, tycker det är fin färg och en härlig tyngd i ringen.
Vi köpte våra ringar hos Guldsmedjan i Borlänge.
Det är en rätt enkel skena i basen, och sen har vi fått text ingraverad utvändigt i "Alvisk font" så dom liknar Sagan om ringen- ringen.
Min vigselring har också två nedsänkta stenar mellan orden (tre ord så det är ord - sten - ord - sten ord).
Priset minns jag inte riktigt. Tror vi betalade ca 8000:- för förlovningsringarna och min vigselring blev kanske 8000:- den också, maken la bara till ett datum på sin ring.
Priset var inte det viktigaste för ringarna så jag har inte lagt det på minnet faktiskt
Så här ser dom i alla fall ut
Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)