• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Guanaca

Silverring skulle det ju stå!! Inte filtrering dumma mobil!

• rock brud

jag har både 14 och 18 karatigt gult guld.. Ingen destu större skillnad i nyanserna:)

• Principisessan
    L och J skrev 2012-10-23 23:22:50 följande:
    fint och stilrent!
    tack så mycket :) 
    Jo jag är grymt nöjd. Min blivande vill ha en slät ring, aningen välvd och då står valet mellan att köpa i vitt guld i sverige eller köpa via nätet i platina. Tror han blev lite sugen på platina just för att han inte måste rhodinera om mm, men vi får väl se vad det blir.  
  • Tösen

Min förlovningsring är i platina och har en briljant på 0.6 karat i mitten, min m2b har en slät lite bredare ring i platina. Våra ringar är köpta på kaplans i stockholm och vi fick bra hjälp av att välja "rätt" sorts ringar. Platina är dyrare, tror det skillde ca 5000 kr mellan vitguld och platina i min m2b:s ring, Anledningen är främst att jag är känslig för metaller och får lät klåda/allergi, då är platina mycket bättre än vitguld. Fick också intrycket att platina är "finare" än vitguld. Dock är ju det viktigaste att man älskar sin ring och att den speglar den man är. Priset och typ av metall är ju bara en parentens i det hela.

• Tösen
    majjja skrev 2012-10-21 21:47:31 följande:
    I vitt guld. Tycker jag passar bättre i vitt guld/silver. Ville ha klassiska tidlösa ringar, så vitt guld kändes som rätt val för oss. Det går aldrig ur modet :) 

Nu är jag ju inte gift ännu men så ser de ut tillsammans. Hittade vigselringen 8 månader innan bröllopet :) 

riktigt riktig snyggt! Jag älskar den kombon, så stilrent och klassiskt. Bra val! Fin förlovningsringen var, att den smalnade av i mitten. Me like!
  • Ladurée Addict

Jag valde platina som har en härlig tyngd och lyster. Nu väntar jag bara med spänning på att min ring ska bli färdig.

• L och J
    Ladurée Addict skrev 2012-11-12 11:27:29 följande:
    Jag valde platina som har en härlig tyngd och lyster. Nu väntar jag bara med spänning på att min ring ska bli färdig.
    Härligt!!
    Vi förväntar oss en bild sen  
  • L och J
    Ladurée Addict skrev 2012-11-12 11:27:29 följande:
    Har du fått din ring? *nyfiken
  • filibustern

vi har våra förlovningsringar i titan. jag ville i början ha en traditionell guldring, men det var inte gubben med på.. så såg vi att dom hade rea på just titanringar på guldfynd i lycksele så då kom vi överens om sådana. dock hade vi svårt att komma överens om vi skulle ha vitt eller gult gult i inläggen... så istället för att bli ovänner så bestämde vi att han får ta vitt och jag gult, som vi vill ha det. :P ibörjan hade jag liite svårt att tänka mig ha titanring resten av mitt liv. men sen så växte den som på mig. och nu tycker jag den är perfekt! och lite ovanligare materiel.. i alla fall där jag bor och i min omkrets.. 

om vi gifter oss så vet jag inte hur vi gör.. jag vill såklart ha en vigselring, men förlovningsringen är ganska bred på mitt korta finger så jag vet inte om det ryms någon fler.. så då kanske vi bara sätter in diamanter i min. 
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?