• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • SaJo1981

jag röstade mitt emellan vitt och guld för vi har både rött och vitt i våra

• SaJo1981

glömde skicka med en bild...

min man har rött guld som huvudfärg och vitt guld på kanten i sin förlovningsring med mitt förnamn och andranamn ingraverat på utsidan, min är tvärtom alltså vittguld osm huvudfärg och rött på kanten med hans två namn, sen är min vigselring i rött guld med diamanterna infattade i vittguld
  • Annamolly
    Niini skrev 2012-09-16 13:02:49 följande:
    Förlovningsringarna - rosa guld. För att vi var 18/22 o inte speciellt rika eller kunniga.
    Vigselringarna  - jag tog vitguld för att jag är en "silvermänniska" o tycker överlag det är snyggare än gult guld. Maken tog vitguld/rosa guld för att han gillade ringen ;)

Rosa guld ar sa fint! Jag vill nastan ha det i min vigselring, men jag vet inte om det passar blandat med vanligt guld. 
  • L och J

Tack för att ni delar med er, väldigt intressant! Glömde ha titan och stål som ett alternativ. Sorry! Min gubbe ska ha en släkt-ring med vitt och vanligt guld, så jag kan välja fritt! Platina är hållbart, men tyngre? Använder inte smycken nu, så det kanske blir för tungt??

• Niini
    Annamolly skrev 2012-09-16 14:56:53 följande:
    Rosa guld ar sa fint! Jag vill nastan ha det i min vigselring, men jag vet inte om det passar blandat med vanligt guld. 
    Ut o testa :) Trodde först inte det skulle se bra ut att blanda rosa o vitt men kom ju snabbt fram till att nästan 1/3 av ringutbudet bestod av tvåfärgade ringar :)
  • Hockeytjejen

vi kommer ha silver precis som våran förlovningsring Glad

• Nikkita

Min förlovningsring (ytterst) är i guld/vitguld (schalins)
    Min vigselring är egendesignad för att passa till. Skenan är i "vanligt" guld & diamantens infattning i vitguld. 

• Elin86

Silver ringar och matchande halsband som jag själv designat :) Tycker silver är vacker :) Innan var jag en guld tjej men har ändrat smak....

• snowstars

Vi har precis köpt förlovningsringar och det blev en i guld och en i titan ;) vi är helt enkelt olika, min m2b och jag :)

• pulmonate

Vi valde också silver till slut. Vi velade mellan Silver och Vit Guld. Det blev silver till slut pga priset. Jag vet inte hur snygga dom kommer att vara efter ett tag? Kanske blir att uppgradera sen om dem är jätte rispiga.  
    Min förlovningsring är i vit guld med 5 diamanter. Jag har dem ihop och tycker inte direkt man ser någon skillnad i färgen. 

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?