• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Josie86

Vi valde Volfram-ringar till förlovningsringar.
    En metall som har hårdhet 8-9 och diamant har 10.

Vi valde dem för att slippa polera upp ringarna och de är spegelblanka vilket ger en fin effekt.
    Vi köpte ringarna på helkes.se och fick betala 1300 + 1500 kr.

• FrökenJohnsson

Våra förlovningsringar är i titan och min vigselring kommer antingen att bli silver eller stål. För mig är det titanringen som är "den viktiga" då båda har förlovningsringar, men det bara kommer att bli en vigselring
    Så då lägger vi hellre en lite större del av vår lilla budget på de ringarna.

• L och J
    Josie86 skrev 2012-09-24 21:28:17 följande:

Vi valde dem för att slippa polera upp ringarna och de är spegelblanka vilket ger en fin effekt.

Intressant! Jag har hittat en ring på helkes, men bad om pris för platina. Vet knappt nåt om volfram, men va schyst att dom e spegelblanka! Ska maila med dom och se vad han säger
  • ghada

Vitguld för att det är så sjukt snyggt och mer stilrent tycker jag

• jagheterellen

Våra ringar är i Palladium Star och kostade sammanlagt ca 6000kr. Tycker de är hur fina som helst :) Min med stenar, makens utan stenar. Köpta i en lokal butik här i Tyskland, där vi bor.

• aviman

Vi kommer ha titanringar
    Blivande maken har haft en tungstensring som förlovningsring men byter ut den mot en supersnygg titanring!
    Mina ringar har varit i silver men byter mot titan

Supernöjd! 

• caruba
    Josie86 skrev 2012-09-24 21:28:17 följande:

Vi valde samma som vigselringar.
    Vill ha några jag kan ha på mig på jobb utan att ta av dom hela tiden. (är trädgårdsarbetare)
    Skulle egentligen valt den med stenen till mig, men det blev fel när vi beställde. Då var det nog inte meningen.
    Min m2b fick välja metallen. ;0) Han tyckte att det var härligt nördigt med volfram.
  • L och J

På grund av slitagerisken så får det bli platina eller palladium i min ring.

Tack allihopa för att ni delar med er och visar era ringar!
    Det är jättekul att se hur andra tänker och resonerar kring detta val. 

Väldigt intressant och givande, fler får gärna komma med åsikter!

{#emotions_dlg.flower}

• Loanne

Bra val!
    Vi har platina (våra ringar ser ut precis som wolframringen i inlägget ovan, utan sten).
    Tycker att materialet känns härligt gediget, älskar tyngden i ringarna. Visst blir platina repigt som alla andra metaller, men ringen känns som ny efter putsning hos guldsmeden. Och det som är bra med platina är ju att i stort sett inget av materialet ska försvinna när det repas eller putsas.

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?