• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Tilda93
    Willow skrev 2012-09-21 10:47:01 följande:
    Min ar akta och som L och J skrev tidigare var det ingen fraga om saken. 'each to their own' som man sager och det ar ju inget som ar ratt och fel. Men for mig kandes detta ratt och lika sa for min make.

Om det inte ar storre skillnad pa priset pa diamanter i din ring Tilda, sa tycker jag du kan satsa pa det om du kan stracka din budget det lilla extra. Du kanske kan spara in pa nanting annat, nat som inte betyder lika mycket, ringen ska du ju ha hela livet och jag tycker det ar vart att spendera mer pa den.
    Joo vi tar råd till ringen, det känns rätt :D , vi skär ner på något annat, och som du säger jag ska ju ha den resten av mitt liv :D
  • L och J
    Tilda93 skrev 2012-09-21 18:57:21 följande:
    Joo vi tar råd till ringen, det känns rätt :D , vi skär ner på något annat, och som du säger jag ska ju ha den resten av mitt liv :D
    De e nog ett klokt val av er, den ska ju sitta på ditt finger i massa år!
  • BlomAnna

Jag skulle velat ha ett alternativ med kombination vittguld och guld.

Mina ringar ser ut så här.

• L och J

J

BlomAnna skrev 2012-09-22 13:24:34 följande:
    Jag skulle velat ha ett alternativ med kombination vittguld och guld.

Mina ringar ser ut så här.

Ja, det finns många som väljer det, och det är snyggt!
    Min älskling ska ha en ring med guld och vitt guld faktiskt.

Då kan du även trycka på knappen mellan vittguld och guld om du vill, som några redan gjort

Men som jag redan skrivit tidigare i tråden så finns det endast dessa val på grund av att jag endast är intresserad av dessa alternativ,  men hade ju självklart öppnat upp för mer disskution för andra.
    Du och alla andra är självklart välkomna att disskutera alla sorters material som kan användas i ringarna.
    {#emotions_dlg.flower}

• evagust

Vi valde Palladium i våra ringar. Orsaken var att metallen behåller samma färg, motsatt vad ex vitt guld gör. 
    Har nu haft den i ett halvår och är otroligt nöjd med tanke på slitage. Metallen i sig är ganska lätt i vikt vilket är skönt då den är ganska "kraftig" i ramen.

• L och J
    evagust skrev 2012-09-22 21:22:33 följande:
    Vi valde Palladium i våra ringar. Orsaken var att metallen behåller samma färg, motsatt vad ex vitt guld gör. 
    Har nu haft den i ett halvår och är otroligt nöjd med tanke på slitage. Metallen i sig är ganska lätt i vikt vilket är skönt då den är ganska "kraftig" i ramen.

Hej! Den va fin den! får man fråga vad du betalade för den?
    Varför valde du palladium istället för platina?
  • evagust
    L och J skrev 2012-09-22 21:35:09 följande:
    Hej! Den va fin den! får man fråga vad du betalade för den?
    Varför valde du palladium istället för platina?
    Jag betalade 8000 kronor för den. Valde palladium istället för Platina, mest p.g.a budgeten. Resonerade som
    så att även Palladium liksom Platina bibehåller färgen båda, Palladium däremot kanske mjukare och lättare. Dessa egenskaper störde ej mig. Därför kände vi att vi fick mer för pengarna med Palladium än med Platina.
  • erikojohanna

Vi har röttguld i förlovningsringarna och jag kommer att ha det även i min vigselring. Det är flacka skenor, glänser mindre än de som är rundade tycker jag.
    Vigselringen kommer att ha 6 st små diamanter och en större i mitten av de 6. Den större stenen är inramad med lite vitt guld. 
    Den kostar 11.200 kr (om jag kommer ihåg rätt), men jag har lämnat in guld och har fått lite rabatt så jag betalar strax över 6000 kr för den.

Den heter Elsa och är från smycka :) 

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?