Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Butiken i Hatton Gardens i London dar vi gjorde min forlovningsring (den i mitten) sa att hallbarheten i princip ar den samma nar det kommer till platina och vitt guld - men sen beror det ju pa hur och vad dem blandar sitt vita guld med. Dem sa att dem blandar det med platina istallet for palladium (som enligt dem inte alls var bra att anvanda). Sa jag tror det ar valdigt olika fran guldsmed till guldsmed vad dem foredrar att anvanda och vad dem tycker/sager ar battre. Sen ar det kanske ar lattare har i UK dar det finns sa mycket olika att valja pa och information att fa och just darfor mer konkurrens och ett battre pris. Det ar aven annorlunda nar man koper en diamant till sin ring har t.ex i alla fall i Hatton Gardens, oftast ar det 'stenen' du betalar for, sen spelar det ingen roll vad du valjer for slags ring, slat, med stenar, etc sa ar priset det samma och skillnaden var inte stor mella vitt guld och platina. Och om det skiljer 2000 kr sa kanske det ar vart att spendera det extra ifall du inte vill rhodinera om din vitgulds ring flera ganger - du kommer ju ha den ratt lange.
Gor mer research online, blanda annat finns en sida som ar bra om du ar intresserad av att lara dig mer om diamanter http://www.truthaboutdiamonds.com/. Sen kan du ju alltid kolla runt om det finns ringar du gillar billigare online, det finns manga palitliga online butiker for forlovningsringar och vigselringar. Bade i platina och vitt guld, som gult guld och rosa guld. Jag har markt att vigselringar och diamanter ar betydligt dyrare i Sverige an i UK och US t.ex.
Butiken i Hatton Gardens i London dar vi gjorde min forlovningsring (den i mitten) sa att hallbarheten i princip ar den samma nar det kommer till platina och vitt guld - men sen beror det ju pa hur och vad dem blandar sitt vita guld med. Dem sa att dem blandar det med platina istallet for palladium (som enligt dem inte alls var bra att anvanda). Sa jag tror det ar valdigt olika fran guldsmed till guldsmed vad dem foredrar att anvanda och vad dem tycker/sager ar battre. Sen ar det kanske ar lattare har i UK dar det finns sa mycket olika att valja pa och information att fa och just darfor mer konkurrens och ett battre pris. Det ar aven annorlunda nar man koper en diamant till sin ring har t.ex i alla fall i Hatton Gardens, oftast ar det 'stenen' du betalar for, sen spelar det ingen roll vad du valjer for slags ring, slat, med stenar, etc sa ar priset det samma och skillnaden var inte stor mella vitt guld och platina. Och om det skiljer 2000 kr sa kanske det ar vart att spendera det extra ifall du inte vill rhodinera om din vitgulds ring flera ganger - du kommer ju ha den ratt lange.
Gor mer research online, blanda annat finns en sida som ar bra om du ar intresserad av att lara dig mer om diamanter www.truthaboutdiamonds.com/. Sen kan du ju alltid kolla runt om det finns ringar du gillar billigare online, det finns manga palitliga online butiker for forlovningsringar och vigselringar. Bade i platina och vitt guld, som gult guld och rosa guld. Jag har markt att vigselringar och diamanter ar betydligt dyrare i Sverige an i UK och US t.ex.
Det är absolut billigare med diamantringar i USA i alla fall. Där används dock ofta 14 karat vitt guld som är blandat med något mer palladium än 18 karat guld. Den större andelen palladium gör dock att den riktigt vita färgen på gulder håller i sig längre som jag har förstått det. Vi köpte våra ringar där och valde 14 karat.
Jättefin!! Vart köpte du denna skönhet? Vad kostar den? Strlk på mitt stenen?
Inget av alternativen
Vi valde silver!
Hittade en silversmed som gjorde våra ringar efter våra egna önskemål och jag är så otroligt nöjd
(en hamrad ring längst in med texten "love is the anwer", sedan en slät ring med ett hjärta och ytterst en hamrad ring med 10 stenar)
Min blivande har en 7 mm bred hamrad silverring.