Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!
Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)
Annamolly jo, och jag har ju nickelallergi så man vet ju inte om det känns av. Men de e ju så snyggt med"vitt" guld. Men lutar åt platina pga tåligheten. men de e ju skillnad i pris och man vill ju höra folks erfarenhet
Tack för att ni delar med er, väldigt intressant! Glömde ha titan och stål som ett alternativ. Sorry! Min gubbe ska ha en släkt-ring med vitt och vanligt guld, så jag kan välja fritt! Platina är hållbart, men tyngre? Använder inte smycken nu, så det kanske blir för tungt??
Hej hopp!
känner att jag måste förtydliga mig,
anledningen till att det endast är dom alternativen i omröstningen är pga att det bara är dom som är av intresse för mig. Det finns mycket vackra ringar i silver och stål mm, och det är väldigt intressant och upplysande att läsa om, och se era ringar! Ursäkta att jag hoppade över några metaller.. fortsätt dela med er!
Jo jag har ju det, och har mailat med en guldsmed för att få ett pris i platina hoppas hon hör av sig snart.
Ringen måste tåla lite pga mitt jobb och jag vill inte byta ut eller hålla på med omrohdering osv.
jäkligt mycket dyrare än allt annat, så vi får se!
Japp, bröllopet blir i jkpng