Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
Min forlovningsring ar i platina - nar vi designade den valde vi platina for att jag trodde det var mest hallbart och for att jag alltid viljat ha min forlovningsring i vit metall da jag tycker det ar mer klassiskt och gor sig battre till stenen och det passade bast till min design. Fick senare veta att det inte ar stor skillnad langre mellan platina och vitguld nar det galler hallbarheten. Dem sa t.om att dem foredrar att anvanda vitt guld mot platina numer. Vara vigselringar ar i rosa guld, for att vi gillade dem och det kandes ratt och 'oss'. Min ar 2 mm polerad och makens 4mm borstad rosa guld.
Prismassigt ar det inte var sa stor skillnad langre mellan guld och platina, da guldet har ett valdigt hogt marknadsvarde just nu. (tror det skillde £50-100 nar vi kopte min forlovningsring) Viktmassigt kanner du ingen skillnad mellan platina och guld nar du har ringen pa dig , sa jag tror inte du behover oroa dig for det. Det basta ar nog att ga in till en butik och prova dig fram lite grann och se vad du kanner passar dig bast.
Om man tittar tillbaka i tiden pa antika forlovningsringar och vigselringar runt om i varlden sa finns det lika mycket vitt guld som gult och aven mycket platina. Kolla bara pa de stora anrika gamla smyckesdesignerna som Tiffany's, Cartier, Harry Winston, Bulgari osv. Vitt guld ar knappast en 'trend' nar det kommer till vigselringar.
Det finns inget 'ratt och fel' eller trend och otrendigt nar det kommer till att valja sin ring - kom ihag att det ar du som ska trivas med ringen och gilla den, men viktigast av allt ar att ringen ar en symbol for ert aktenskap och det ni lovat varandra.