• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Chicita
    L och J skrev 2012-09-15 20:40:01 följande:
    Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)
    Jag hann inte ha vigselringen mer än 4 månader och sen hände något med min finger-led. Den ska opereras nu på tisdag.
    Så den har ju inte hunnit bli så påverkad Flört 

Men min förlovningsring har jag ju haft i nästan 7 år innan vi gifte oss och den var bara lite lätt repig. Inga djupa repor men det beror väl också på hur man använder den och vad man jobbar med.
    Jag har ju haft den varje dag, men då har jag ingte haft något jobb som sliter på ringarna.

Det hänger nog också på hur ringen i sig ser ut. Våra ringar är ju rätt "mjuka" i designen. Alltså rundade ytor och mycket guld (tjocka) så dom tål lite mer. Och eftersom dom har mönster på utsidan så märks inte några smårepor så mycket heller Glad 
  • Heart80

Vi valde ringar i vit guld. I min förlovningsring finns tre mindre diamanter och min blivande mans en svart diamant. I min vigselring ligger det nio diamanter och min blivandes är helt slät. Vi betalade ca 40.000 för alla fyra ringarna. Det är Martin på smyckesstudion i Degerfors som gjort dem. Han är så galet proffsig och kunnig!! inga bilder iom att vi inte är vigda ännu... vill inte lägga ut dem innan dess :)

• Annamolly
    L och J skrev 2012-09-15 20:40:01 följande:
    Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)
    "Vitt" guld kan vara lite olika farger eftersom det ar en legering av guld och vitare metaller, som sedan ar platerat med en vit metall. Ibland ar det ganska gratt, ibland ar det ganska ljust. Man kan eg. inte veta hur det kommer se ut nar rodineringen nots bort om man inte ser ringen innan den blivit platerad. 
  • L och J

Annamolly jo, och jag har ju nickelallergi så man vet ju inte om det känns av. Men de e ju så snyggt med"vitt" guld. Men lutar åt platina pga tåligheten. men de e ju skillnad i pris och man vill ju höra folks erfarenhet

• teddy

Titan! ;) 
    ...de ska tydligen vara allergivänligt :) 

• Syllis 2012

Vi har stålringar.Dom är fina tycker jag och det är bra pris.
  • amelian

Vi kommer att ha titanringar.

• Annamolly
    L och J skrev 2012-09-15 21:30:11 följande:
    Annamolly jo, och jag har ju nickelallergi så man vet ju inte om det känns av. Men de e ju så snyggt med"vitt" guld. Men lutar åt platina pga tåligheten. men de e ju skillnad i pris och man vill ju höra folks erfarenhet
    Jag tror man anvander nickel i vitguld i USA men inte sa mkt i Europe, men jag ar inte saker. Vart att kolla upp! sedan ar det sant som Teddy sager att titan ar det allra basta for allergiker. Det anvands till och med till piercingsmycken for det ar sa "rent".
  • Niini

Förlovningsringarna - rosa guld. För att vi var 18/22 o inte speciellt rika eller kunniga.
    Vigselringarna  - jag tog vitguld för att jag är en "silvermänniska" o tycker överlag det är snyggare än gult guld. Maken tog vitguld/rosa guld för att han gillade ringen ;)

• LoppanV

Jag kommer ha platina eftersom ringarna är köpta i USA och jag är allergisk mot nickel. VIlket de nästan alltid har i sitt vita guld. Sambon däremot kommer ha palladium då han vill ha lättare ring. Han är ju inte van vid att ha smycken och platina ringar väger ju lite. Vi har inte fått de än så jag har ingen aningen om hur det kommer kännas :P

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?