• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Tilda93
    pulmonate skrev 2012-09-17 00:29:24 följande:
    Vi valde också silver till slut. Vi velade mellan Silver och Vit Guld. Det blev silver till slut pga priset. Jag vet inte hur snygga dom kommer att vara efter ett tag? Kanske blir att uppgradera sen om dem är jätte rispiga.  
    Min förlovningsring är i vit guld med 5 diamanter. Jag har dem ihop och tycker inte direkt man ser någon skillnad i färgen. 
    Jag har haft min förlovningsring i snart 3 år, och den är i silver och tjejen på guldsmedjan berömde oss för hur bra våra ringar såg ut ändå..
    Så det beror precis på vad du gör med din ring.. min blivande är bilmekaniker/bilskrotare och jag gick lastbilschafför i skolan och vi har alltid våra ringar på oss (förutom när man håller på med el osv..)
    och hon sa att även dem som har guld förstörs ringarna på. så det är olika :)
  • Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-16 17:01:09 följande:
    Min förlovningsring (ytterst) är i guld/vitguld (schalins)
    Min vigselring är egendesignad för att passa till. Skenan är i "vanligt" guld & diamantens infattning i vitguld. 

En sådan förlovningring du har ska jag ju ha fast bredare. (6mm)
    hur många stenar? och vad fick du betala ?
  • pulmonate
    Tilda93 skrev 2012-09-17 00:54:32 följande:
    Jag har haft min förlovningsring i snart 3 år, och den är i silver och tjejen på guldsmedjan berömde oss för hur bra våra ringar såg ut ändå..
    Så det beror precis på vad du gör med din ring.. min blivande är bilmekaniker/bilskrotare och jag gick lastbilschafför i skolan och vi har alltid våra ringar på oss (förutom när man håller på med el osv..)
    och hon sa att även dem som har guld förstörs ringarna på. så det är olika :)
    Ja det är nog lite olika från ring till ring också. Tjockleken, formen, osv. Jag har ju min förlovningsring längst ut, så den skyddar nog också silverringen lite. Vi har nära vänner som valde att ta i vit guld, och nu 3 år senare är de jätte rispiga, så frågan är om kvalitén är bättre egentligen, eller om det mest handlar om att ha en mer värdeful ring i sig. Våra var jätte billiga. Vi hade tänkt lägga ut mycket mer, men vi fick 2 ringar för 500kr i silver.
    1 ring i vit guld kostade däremot ca 4500kr och uppåt. 

• Nikkita
    Tilda93 skrev 2012-09-17 00:55:47 följande:
    En sådan förlovningring du har ska jag ju ha fast bredare. (6mm)
    hur många stenar? och vad fick du betala ?
    Jag har 5 stenar i förlovningsringen & fick den för 5000kr. 
  • Tilda93
    pulmonate skrev 2012-09-17 15:38:21 följande:
    Ja det är nog lite olika från ring till ring också. Tjockleken, formen, osv. Jag har ju min förlovningsring längst ut, så den skyddar nog också silverringen lite. Vi har nära vänner som valde att ta i vit guld, och nu 3 år senare är de jätte rispiga, så frågan är om kvalitén är bättre egentligen, eller om det mest handlar om att ha en mer värdeful ring i sig. Våra var jätte billiga. Vi hade tänkt lägga ut mycket mer, men vi fick 2 ringar för 500kr i silver.
    1 ring i vit guld kostade däremot ca 4500kr och uppåt. 

Joo precis, jag skulle aldrig vilja ha en guld ring känns onödigt.
    Vi köpte våra ringar för 1200 med gravyr, och fick ringarna dagen efter att vi beställde dem.
  • Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-17 20:38:35 följande:
    Jag har 5 stenar i förlovningsringen & fick den för 5000kr. 
    Oj, är det silver eller guld förresten?
    Vi har kollat på 2 ställen och ena stället så skulle det vara 7 stenar i för 3500:- och det andra 2200:- för 9o stenar.
  • L och J

Hej hopp!
    känner att jag måste förtydliga mig,
    anledningen till att det endast är dom alternativen i omröstningen är pga att det  bara är dom som är av intresse för mig. Det finns mycket vackra ringar i silver och stål mm, och det är väldigt intressant och upplysande att läsa om, och se era ringar! Ursäkta att jag hoppade över några metaller.. fortsätt dela med er!
    {#emotions_dlg.flower}

• Tilda93
    L och J skrev 2012-09-17 22:15:00 följande:
    Hej hopp!
    känner att jag måste förtydliga mig,
    anledningen till att det endast är dom alternativen i omröstningen är pga att det  bara är dom som är av intresse för mig. Det finns mycket vackra ringar i silver och stål mm, och det är väldigt intressant och upplysande att läsa om, och se era ringar! Ursäkta att jag hoppade över några metaller.. fortsätt dela med er!
    {#emotions_dlg.flower}
    Aha okey :). har du ingen bild i ditt huvud uppmålat för hur du vill ha ringen?
  • L och J

Jo jag har ju det, och har mailat med en guldsmed för att få ett pris i platina  hoppas hon hör av sig snart.
    Ringen måste tåla lite pga mitt jobb och jag vill inte byta ut eller hålla på med omrohdering osv. 

jäkligt mycket dyrare än allt annat, så vi får se!

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?