Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Vi valde också silver till slut. Vi velade mellan Silver och Vit Guld. Det blev silver till slut pga priset. Jag vet inte hur snygga dom kommer att vara efter ett tag? Kanske blir att uppgradera sen om dem är jätte rispiga.  
    Min förlovningsring är i vit guld med 5 diamanter. Jag har dem ihop och tycker inte direkt man ser någon skillnad i färgen. 

• pulmonate
    Tilda93 skrev 2012-09-17 00:54:32 följande:
    Jag har haft min förlovningsring i snart 3 år, och den är i silver och tjejen på guldsmedjan berömde oss för hur bra våra ringar såg ut ändå..
    Så det beror precis på vad du gör med din ring.. min blivande är bilmekaniker/bilskrotare och jag gick lastbilschafför i skolan och vi har alltid våra ringar på oss (förutom när man håller på med el osv..)
    och hon sa att även dem som har guld förstörs ringarna på. så det är olika :)
    Ja det är nog lite olika från ring till ring också. Tjockleken, formen, osv. Jag har ju min förlovningsring längst ut, så den skyddar nog också silverringen lite. Vi har nära vänner som valde att ta i vit guld, och nu 3 år senare är de jätte rispiga, så frågan är om kvalitén är bättre egentligen, eller om det mest handlar om att ha en mer värdeful ring i sig. Våra var jätte billiga. Vi hade tänkt lägga ut mycket mer, men vi fick 2 ringar för 500kr i silver.
    1 ring i vit guld kostade däremot ca 4500kr och uppåt. 

Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?