• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • Aniara4

Klassiskt gult guld.

Vitt guld är visserligen snyggt, men jag skulle vara orolig för att det inte skulle hålla sig snyggt så länge. Dessutom känns det väldigt mycket som en trend just nu, en dag kommer det förmodligen att kännas såååååååå 2010 med vitguldsringar! Lite som när man ser puffärmsklänningar på bröllopsbilder från 80-talet.

• L och J
    Aniara4 skrev 2012-09-18 08:10:13 följande:
    Klassiskt gult guld.

Vitt guld är visserligen snyggt, men jag skulle vara orolig för att det inte skulle hålla sig snyggt så länge. Dessutom känns det väldigt mycket som en trend just nu, en dag kommer det förmodligen att kännas såååååååå 2010 med vitguldsringar! Lite som när man ser puffärmsklänningar på bröllopsbilder från 80-talet.
    Haha! ja det är sant, verkar vara väldigt "inne" bland folk här! det är ju väldigt snyggt men jag velar mellan "gult" guld och platina. guld för att, som TheD skrev, det ska vara det. och platina för hållbarheten som sagt. 

spännande att sitta och välja ringar!

• NilsKpyssling

vi valde vitguld, dels för att jag tycker att diamanterna kommer mer till sin rätt tillsammans med vitguld och dels för den färgen är snyggare mot min hudton. (för min man spelade det ingen större roll)

Jag tycker man ska strunta i vad som är "trendigt"  som någon skrev, och ta det man tycker är snyggast och trivs bäst i. Det går alltid trender i allt och ibland anses säkert vitguld som "ute" och 5-10 år senare så är rödguld "ute".

• millemill

Här är våra ringar, min förlovningsring i rött guld och vigselring i silver med en rödguldsplupp som passar i hålet på makens ring.

• ThereseV

Vi har palladium. Jag gillar inte guldsmycken och eftersom vitguld måste underhållas och dessutom inte är lika tåligt som palladiumet så kändes det som ett mkt bättre alternativ för oss.

• L och J
    ThereseV skrev 2012-09-18 09:41:14 följande:
    Vi har palladium. Jag gillar inte guldsmycken och eftersom vitguld måste underhållas och dessutom inte är lika tåligt som palladiumet så kändes det som ett mkt bättre alternativ för oss.
    Har du lust att visa bild?
    Vart köpte ni dom och vad fick ni betala?

• Lilla My 76

Jag valde mina ringar i vitt guld för att det är min stil och jag tycker det är snyggt.
  • kitkät

Vi valde våra ringar i vitguld för att vi tycker att det är snyggast! 

• LoJ

Vi valde vanligt guld eftersom vi båda är varma i våra hudtoner och passar därför bättre i det. Sedan har maken en ingenjörsring i vanligt guld som han ville bära tillsammans med vigselringen och då blev det snyggast att hålla oss till samma gudsort.
    Här är en bild på mina ringar

Aniara4 skrev 2012-09-18 08:10:13 följande:
    Klassiskt gult guld.

Håller med!!!! Precis så tänkte vi med
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?