• Tilda93
    pulmonate skrev 2012-09-17 00:29:24 följande:
    Vi valde också silver till slut. Vi velade mellan Silver och Vit Guld. Det blev silver till slut pga priset. Jag vet inte hur snygga dom kommer att vara efter ett tag? Kanske blir att uppgradera sen om dem är jätte rispiga.  
    Min förlovningsring är i vit guld med 5 diamanter. Jag har dem ihop och tycker inte direkt man ser någon skillnad i färgen. 
    Jag har haft min förlovningsring i snart 3 år, och den är i silver och tjejen på guldsmedjan berömde oss för hur bra våra ringar såg ut ändå..
    Så det beror precis på vad du gör med din ring.. min blivande är bilmekaniker/bilskrotare och jag gick lastbilschafför i skolan och vi har alltid våra ringar på oss (förutom när man håller på med el osv..)
    och hon sa att även dem som har guld förstörs ringarna på. så det är olika :)
  • Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-16 17:01:09 följande:
    Min förlovningsring (ytterst) är i guld/vitguld (schalins)
    Min vigselring är egendesignad för att passa till. Skenan är i "vanligt" guld & diamantens infattning i vitguld. 

En sådan förlovningring du har ska jag ju ha fast bredare. (6mm)
    hur många stenar? och vad fick du betala ?
  • Tilda93
    pulmonate skrev 2012-09-17 15:38:21 följande:
    Ja det är nog lite olika från ring till ring också. Tjockleken, formen, osv. Jag har ju min förlovningsring längst ut, så den skyddar nog också silverringen lite. Vi har nära vänner som valde att ta i vit guld, och nu 3 år senare är de jätte rispiga, så frågan är om kvalitén är bättre egentligen, eller om det mest handlar om att ha en mer värdeful ring i sig. Våra var jätte billiga. Vi hade tänkt lägga ut mycket mer, men vi fick 2 ringar för 500kr i silver.
    1 ring i vit guld kostade däremot ca 4500kr och uppåt. 

Joo precis, jag skulle aldrig vilja ha en guld ring känns onödigt.
    Vi köpte våra ringar för 1200 med gravyr, och fick ringarna dagen efter att vi beställde dem.
  • Tilda93
    Nikkita skrev 2012-09-17 20:38:35 följande:
    Jag har 5 stenar i förlovningsringen & fick den för 5000kr. 
    Oj, är det silver eller guld förresten?
    Vi har kollat på 2 ställen och ena stället så skulle det vara 7 stenar i för 3500:- och det andra 2200:- för 9o stenar.
  • Tilda93
    L och J skrev 2012-09-17 22:15:00 följande:
    Hej hopp!
    känner att jag måste förtydliga mig,
    anledningen till att det endast är dom alternativen i omröstningen är pga att det  bara är dom som är av intresse för mig. Det finns mycket vackra ringar i silver och stål mm, och det är väldigt intressant och upplysande att läsa om, och se era ringar! Ursäkta att jag hoppade över några metaller.. fortsätt dela med er!
    {#emotions_dlg.flower}
    Aha okey :). har du ingen bild i ditt huvud uppmålat för hur du vill ha ringen?
  • Tilda93
    L och J skrev 2012-09-18 07:30:14 följande:
    Jo jag har ju det, och har mailat med en guldsmed för att få ett pris i platina  hoppas hon hör av sig snart.
    Ringen måste tåla lite pga mitt jobb och jag vill inte byta ut eller hålla på med omrohdering osv. 

jäkligt mycket dyrare än allt annat, så vi får se!

Men bor du i jönköping?
  • Tilda93
    L och J skrev 2012-09-18 14:41:44 följande:
    Japp, bröllopet blir i jkpngGlad
    ni ska inte åka ner hit något för isådana fall kan jag föreslå 2 guldsmejor en i jönköping och en i Habo båda jätte bra!
  • Tilda93
    L och J skrev 2012-09-20 23:46:46 följande:
    Jag ska förresten ha diamanter, utan tvekan. Tycker inte det är "fel" att inte ha äkta, utan det är upp till var och en. 
    Budget, livet, allt påverkar ens beslut och valmöjligheter. man gör vad man kan med det man har! 
    Vi har prioriterat min ring, mat och antal gäster (alla ska vara med, enligt min sambo och han ska ha en släktings ring. 
    Tack söta du :) Kyss
    Jag funderar på Diamanter med.. blir inte så JÄTTE stor skillnad ändå .. med icke äkta går min på 1650:- och med äkta 2800:- 7 st i olika storlekar. och jag sa att jag skulle kunna lägga 2500:- på min ring, + 500 på gravyr till sambons ring. men allt ingår i priset. så jag tror det blir äkta. det känns lite mer lyxigt:D

Joo precis! , jag väljer en ganska enkel ring ändå men det räcker gott och väl för mig :D jag blir ju gift iallafall :D
    Hört något ifrån guldsmeden?
  • Tilda93

Jag tänkte det om det vore en stor skillnad, för diamanter är ju så dyrt sägs det. men nja.. inte dom jag ska ha iallafall ;)
    Okey, då låter det ju bra och du får ringen hur du vill ha den :)
    Hehe jaa det är inte lätt haha

• Tilda93
    L och J skrev 2012-09-21 00:49:45 följande:
    jaaa då är det klart du ska ha the real deal. 
    jag ska ha många små diamanter, i en alliansring med diamanter runt 70% av ringen som vigselring,  och en förlovnings solitär när vi fyller 1 år. (skiter i förlovning nu, gifter oss så fort vi kan istället )
    Joo jag känner det med :)
    Jaså? vad kommer den gå på ca?
    hehe jaa vill man göra så så :D tur att inga val är fel :D
  • Tilda93
    Willow skrev 2012-09-21 10:47:01 följande:
    Min ar akta och som L och J skrev tidigare var det ingen fraga om saken. 'each to their own' som man sager och det ar ju inget som ar ratt och fel. Men for mig kandes detta ratt och lika sa for min make.

Om det inte ar storre skillnad pa priset pa diamanter i din ring Tilda, sa tycker jag du kan satsa pa det om du kan stracka din budget det lilla extra. Du kanske kan spara in pa nanting annat, nat som inte betyder lika mycket, ringen ska du ju ha hela livet och jag tycker det ar vart att spendera mer pa den.
    Joo vi tar råd till ringen, det känns rätt :D , vi skär ner på något annat, och som du säger jag ska ju ha den resten av mitt liv :D
  • Tilda93
    filibustern skrev 2012-12-05 20:00:33 följande:
    vi har våra förlovningsringar i titan. jag ville i början ha en traditionell guldring, men det var inte gubben med på.. så såg vi att dom hade rea på just titanringar på guldfynd i lycksele så då kom vi överens om sådana. dock hade vi svårt att komma överens om vi skulle ha vitt eller gult gult i inläggen... så istället för att bli ovänner så bestämde vi att han får ta vitt och jag gult, som vi vill ha det. :P ibörjan hade jag liite svårt att tänka mig ha titanring resten av mitt liv. men sen så växte den som på mig. och nu tycker jag den är perfekt! och lite ovanligare materiel.. i alla fall där jag bor och i min omkrets.. 

om vi gifter oss så vet jag inte hur vi gör.. jag vill såklart ha en vigselring, men förlovningsringen är ganska bred på mitt korta finger så jag vet inte om det ryms någon fler.. så då kanske vi bara sätter in diamanter i min. 
    va fina :) , hur breda är dem? :)
    min silver ring är 6 mm bred och ska ha en 6mm bred vigselring i silver också ;) fast jag har små korta fingrar så blir det bra:D hihi
  • Tilda93
    filibustern skrev 2012-12-05 21:00:47 följande:
    tack! ehm.. tror dom är 6mm oxå.. det står 7 på en sida där dom finns. så det kan vara det oxå. :P nja.. jag tror inte något mer ryms på mina fingrar.. ev en väldigt smal.. typ.. 3mm.. blir annars en ful fettvalk vid knogen :P 
    man får ta och stora upp förlovningsringen lite så blir det inte så ;)
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?