• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

Berätta gärna varför ni valde just det, och vart ni köpte dom, och vad ni fick betala. Glöm inte att lägga upp en bild också! Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?
  • L och J

Härliga ringar chiquita! Men det som ger mig huvudbry är hurvida rött guld vs dom andra klarar livets gång? Mina föräldrars rödguldsringar har klarat sig fint i 30 år, lite små repor bara. En väninna med vitguldsring fick putsa och tom byta ringar.. vilket inte är ett alternativ för mig. Har du märkt nån påverkan på ringen? (För visst har du varit gift ett tag nu?)

• L och J

Annamolly jo, och jag har ju nickelallergi så man vet ju inte om det känns av. Men de e ju så snyggt med"vitt" guld. Men lutar åt platina pga tåligheten. men de e ju skillnad i pris och man vill ju höra folks erfarenhet

• L och J

Tack för att ni delar med er, väldigt intressant! Glömde ha titan och stål som ett alternativ. Sorry! Min gubbe ska ha en släkt-ring med vitt och vanligt guld, så jag kan välja fritt! Platina är hållbart, men tyngre? Använder inte smycken nu, så det kanske blir för tungt??

• L och J

Hej hopp!
    känner att jag måste förtydliga mig,
    anledningen till att det endast är dom alternativen i omröstningen är pga att det  bara är dom som är av intresse för mig. Det finns mycket vackra ringar i silver och stål mm, och det är väldigt intressant och upplysande att läsa om, och se era ringar! Ursäkta att jag hoppade över några metaller.. fortsätt dela med er!
    {#emotions_dlg.flower}

• L och J

Jo jag har ju det, och har mailat med en guldsmed för att få ett pris i platina  hoppas hon hör av sig snart.
    Ringen måste tåla lite pga mitt jobb och jag vill inte byta ut eller hålla på med omrohdering osv. 

jäkligt mycket dyrare än allt annat, så vi får se!

• L och J
    Aniara4 skrev 2012-09-18 08:10:13 följande:
    Klassiskt gult guld.

Vitt guld är visserligen snyggt, men jag skulle vara orolig för att det inte skulle hålla sig snyggt så länge. Dessutom känns det väldigt mycket som en trend just nu, en dag kommer det förmodligen att kännas såååååååå 2010 med vitguldsringar! Lite som när man ser puffärmsklänningar på bröllopsbilder från 80-talet.
    Haha! ja det är sant, verkar vara väldigt "inne" bland folk här! det är ju väldigt snyggt men jag velar mellan "gult" guld och platina. guld för att, som TheD skrev, det ska vara det. och platina för hållbarheten som sagt. 

spännande att sitta och välja ringar!

• L och J
    ThereseV skrev 2012-09-18 09:41:14 följande:
    Vi har palladium. Jag gillar inte guldsmycken och eftersom vitguld måste underhållas och dessutom inte är lika tåligt som palladiumet så kändes det som ett mkt bättre alternativ för oss.
    Har du lust att visa bild?
    Vart köpte ni dom och vad fick ni betala?

• L och J
    Tilda93 skrev 2012-09-18 14:28:50 följande:
    Men bor du i jönköping?
    Nej jag bor i sthlm!
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?