• L och J

Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?

såg din ring nu, lätt att glömma när det är så många man försöker följas åt!

• L och J

jaaa då är det klart du ska ha the real deal. 
    jag ska ha många små diamanter, i en alliansring med diamanter runt 70% av ringen som vigselring,  och en förlovnings solitär när vi fyller 1 år. (skiter i förlovning nu, gifter oss så fort vi kan istället )

• L och J

Ser ringen i huvet och har som sagt mailat 2 företag.(svenska) ena stället skulle ha 8500, och den andra ville ha 9000.  

Jättetack för tipsen, ska jobba vakande natt inatt, så då ska jag leta och spana ordentligt på dom sidorna!!

http://www.77diamonds.com/channel_set_eternity_rings.html

http://www.jamesallen.com/wedding-and-anniversary/Ladies-Eternity-Rings/ring/item_495-7140.asp

i platina eller palladium isf!

jättefin! killen gillade inte den men de skiiiiter jag i ;.) (jobbar inom vården, han tror inte jag kan ha denna då) så denna skönhet blir isf till årsdagen. men lär ju hitta hundra andra ringar tillsdess. men denna har jag tittat på sen jag började leta ring, och bara liksom älskar den
  • L och J
    LoppanV skrev 2012-09-21 12:20:12 följande:
    Värt att tänka på när du jämför guld och platina är något som var väldigt viktigt för mig då jag vill att min ring ska gå i arv. När man får repor i guld (allt guld) så skrapas lite a materialet bort varje gång. Det betyder att ringen kommer att väga mindre i framtiden och solitärringar som ofta är ganska tunna blir ju då ännu tunnare och förmodligen inte lika hållbara. När det kommer till platina så är det lite annorlunda, får du en repa så bara "flyttar" bara materialet på sig. Det försvinner alltså inte och din ring ska väga lika mkt livet ut, typ. Jag vet inte om någon skrivit detta tidigare men platina blir också repigt! Det får en yta man kallar för "patina". Anting älskar man det eller så polerar man upp sin ring med jämna mellanrum. Jag vet till och med de som filar sina ringar väldigt försiktigt med en nagelfil för att få den matta, gråaktiga ytan. Det är olika från person till person. Men vill du att materialet ska vara mer reptåligt kan du allting fråga smeden vad han legerar platinan med. Man använder inte ren platina utan man blandar upp den med 5% av något annat material. Vissa av materialerna gör att ringen blir mer "reptålig" än andra. Sök på "platinum alloys" för att få en uppfattning. Det är inte lika stor kostnadsskillnad utomlands mella platina och guld med här i Sverige fick jag höra när jag kollade runt att den kan bli både dubbelt och tre gånger så dyrt. Kolla på helt släta platinaringar och jämför det med slät vitguldsringar. Det är oftas ganska stor skillnad. Hoppas detta hjälpte dig lite. Skriver från iPhone jag kan tyvärr inte göra radbrytningar. Lycka till !
    Tack Loppan!
    Ja, tack vare er så har jag fattat att det blandas lite, ska höra med dom!
    Vill också att ringen ska gå vidare i familjen, verkar vara värt helt klart att ta platina!
    skit i radbrytningar, här hänger vi inte upp oss på petitesser! {#emotions_dlg.flower} vet att det blir så, är också inne på mobilen(typ så fort man har chansen haha)

• L och J
    ThereseV skrev 2012-09-21 12:44:19 följande:
    Om du jobbar inom vården så lär du få ta av dig ringen på jobbet avsett om den är slät eller har massa stenar, så du bör inte välja ring utefter det:) Kanske skiljer det från olika ställen men de jag känner som jobbar inom vården får inte ha ringar/smycken över huvud taget.
    Jobbar med barn och vuxna med funktionsnedsättningar mm. i deras hem.
    Personalen får ha sina ringar, men dom åker av och på ibland, absolut! 
    Så vi kommer köpa fina halskedjor till oss, så dom alltid är med, och inte försvinner
    eller så drar man bara runt stenen in i handen, typ när man klär sig och så hemma.
    Hur svårt kan det va liksom

Nej, det beslutet kommer sen, nu ligger all fokus på alliansringen!
  • L och J

Hejhej!
    {#emotions_dlg.flower}
    Som folk skrivit här så beror det lite på hur dom blandar, olika smeder gör olika? men jag ska efter tips av willow höra med dom och kolla om dom kan blanda platina med nåt slitstarkt men vitguld är ju mjukare än platina/palladium och vitguld måste om rhoderas, vilket jag inte vill hålla på med.

De e lustigt, jag va totalsäker på att ja skulle ha vitt guld haha! hade ju ingen koll i början.
    Men tack vare alla blivande brudar och nygifta på BT (och gooogle så är jag klokare. 

vad för ring letar du efter? 

• L och J
    Tilda93 skrev 2012-09-21 18:57:21 följande:
    Joo vi tar råd till ringen, det känns rätt :D , vi skär ner på något annat, och som du säger jag ska ju ha den resten av mitt liv :D
    De e nog ett klokt val av er, den ska ju sitta på ditt finger i massa år!
  • L och J

J

BlomAnna skrev 2012-09-22 13:24:34 följande:
    Jag skulle velat ha ett alternativ med kombination vittguld och guld.

Mina ringar ser ut så här.

Ja, det finns många som väljer det, och det är snyggt!
    Min älskling ska ha en ring med guld och vitt guld faktiskt.

Då kan du även trycka på knappen mellan vittguld och guld om du vill, som några redan gjort

Men som jag redan skrivit tidigare i tråden så finns det endast dessa val på grund av att jag endast är intresserad av dessa alternativ,  men hade ju självklart öppnat upp för mer disskution för andra.
    Du och alla andra är självklart välkomna att disskutera alla sorters material som kan användas i ringarna.
    {#emotions_dlg.flower}

• L och J
    evagust skrev 2012-09-22 21:22:33 följande:
    Vi valde Palladium i våra ringar. Orsaken var att metallen behåller samma färg, motsatt vad ex vitt guld gör. 
    Har nu haft den i ett halvår och är otroligt nöjd med tanke på slitage. Metallen i sig är ganska lätt i vikt vilket är skönt då den är ganska "kraftig" i ramen.

Hej! Den va fin den! får man fråga vad du betalade för den?
    Varför valde du palladium istället för platina?
  • L och J
    Josie86 skrev 2012-09-24 21:28:17 följande:
    Vi valde Volfram-ringar till förlovningsringar.
    En metall som har hårdhet 8-9 och diamant har 10.

Vi valde dem för att slippa polera upp ringarna och de är spegelblanka vilket ger en fin effekt.
    Vi köpte ringarna på helkes.se och fick betala 1300 + 1500 kr.

Intressant! Jag har hittat en ring på helkes, men bad om pris för platina. Vet knappt nåt om volfram, men va schyst att dom e spegelblanka! Ska maila med dom och se vad han säger
  • L och J

På grund av slitagerisken så får det bli platina eller palladium i min ring.

Tack allihopa för att ni delar med er och visar era ringar!
    Det är jättekul att se hur andra tänker och resonerar kring detta val. 

Väldigt intressant och givande, fler får gärna komma med åsikter!

{#emotions_dlg.flower}

• L och J
    Tokig skrev 2012-10-17 12:47:40 följande:

Jag har vanligt guld i både min förlovningsring, vigselring och min morgongåva.
    Detta är verkligen jättefint!!
    jag ska också ha 3
  • L och J
    majjja skrev 2012-10-21 21:47:31 följande:
    I vitt guld. Tycker jag passar bättre i vitt guld/silver. Ville ha klassiska tidlösa ringar, så vitt guld kändes som rätt val för oss. Det går aldrig ur modet :) 

Nu är jag ju inte gift ännu men så ser de ut tillsammans. Hittade vigselringen 8 månader innan bröllopet :) 

fint och stilrent!
  • L och J
    Koloratur skrev 2012-11-07 13:01:17 följande:
    Min ring är i vitt guld och min mans är i titan. Han tänkte nog ha ring i vitt guld från början, men så provade han den ringen och föll pladask. Både för den matta, borstade finishen och för att den var så lätt. 

Fina ringar och fin bild! Wow, din ring är fantastisk!
  • L och J
    Ladurée Addict skrev 2012-11-12 11:27:29 följande:
    Jag valde platina som har en härlig tyngd och lyster. Nu väntar jag bara med spänning på att min ring ska bli färdig.
    Härligt!!
    Vi förväntar oss en bild sen  
  • L och J
    Ladurée Addict skrev 2012-11-12 11:27:29 följande:
    Jag valde platina som har en härlig tyngd och lyster. Nu väntar jag bara med spänning på att min ring ska bli färdig.
    Har du fått din ring? *nyfiken
Svar på tråden Vilken metall valde ni att ha i ringen/ringarna?