Desperat behov av hjälp!!
Hej,
Jag är en kille på 19 år fyllda som har haft ett förhållande med en underbar tjej i snart 2 och ett halvt år. Fin flickvän som är otroligt snäll och tar ofta hand om mig MEN jag har gått runt och tänkt på detta ett bra tag så nu vill jag höra vad någon annan anser och tycker att jag bör göra!
Min flickvän började för ungefär ett år sedan prata om framtiden, så som att hon gärna vill ha barn när vi är i 24 - 25 årsåldern men att hon först ska vara klar med sin utbildning (hon har i dagsläget ingen aning om vad hon vill göra). Giftermål är även någonting som är aktuellt för hennes del men inte riktigt än då hon vill vara helt säker på att jag är den rätta. Hon vill jättegärna flytta ihop nu och det vill faktikt jag med men sen kommer det som inte riktigt klaffar i vårt förhållande enligt mig. Jag tycker att hon är tråkig, både sexuellt och socialt då vi inte delar särskilt många intressen och har inte riktigt samma humor. Jag gillar fart och fläkt hela tiden, alltså när det händer saker men hon är mer den typen som sitter hemma och spelar ett spel, tittar på en bra film och bara myser vilket jag också tyker om så klart men inte alls så ofta..
Hon kan vara gnällig, tråkig, vara mer mammig än som en flickvän, ha svårt att komma med förslag på vad man kan hitta på, hon är arbetslös men gör inte särskilt mycket åt saken, inbjuder sällan in till sexuella aktiviteter, rädd för att pröva nya saker verkar det som osv osv. Jag tror att ni förstår ungefär vad hon är för typ av flickvän. Hon gör inte detta medvetet tror jag men jag hr nämnt allt detta för henne och hon blir ibland sur och ibland tar hon åt sig men det har aldrig skett någon förändring.
Mitt problem är att jag hela tiden tänker på om jag skulle kunna ha det mycket bättre med någon annan . . Min flickvän är väldigt vacker i mina ögon men då jag tydligen ser ganska bra ut själv också så har många andra tjejer ofta försökt ragga upp mig ute på klubben, krogen, på jobb osv och då har jag ibland tyckt att vissa verkar vara mycket mer intressanta, roligare, matchar min personlighet bättre och de har faktiskt till och med varit vackrare vissa gånger.
Det plågar mig att jag inte kan fatta ett beslut om jag ska stanna hos min flickvän eller inte. Jag hade inte klarat av att se henne med någon annan (som det är nu), jag vet into om jag kommer att ångra mig att jag lämnade henne i slutänden och jag inte vet om jag kommer att träffa någon som också kommer att vara mig trogen, vara roligare än min flickvän, mer intressant och dela samma intressen som jag..
Hur ska jag tänka? Hur ska jag göra för att komma fram till rätt beslut? Hur kan jag få mina känslor att svalna för min flickvän så att det inte blir lika jobbigt att ta farväl, om detta nu skulle behövas?
/ En oroad och vilsen ung man
Tack!