• Anonym

Desperat behov av hjälp!!

Gör slut! Som sagt - du är bara 19 år! Min erfarenhet är att man växer och utvecklas väldigt mycket (eller "hittar sig själv" som man brukar säga) under åren mellan 20 och 30. Jag är snart 30 och ka konstatera att den person jag var tillsammans med för 10 år sedan inte alls är den jag skulle vilja spendera resten av mitt liv med. Jag är i efterhand så otroligt glad att jag vågade göra slut (när vi var 24 - hade då varit tillsammans i nästan 5 år) så att jag istället till slut kunde träffa min blivande man - som verkligen är allt jag letat efter utan att jag visste det själv innan. Visst - det är otroligt jobbigt att gå igenom en separation men om man känner som jag uppfattar att du gör så är det verkligen värt det. Du kommer att träffa någon som du passar mycket bättre ihop med även om det kanske känns omöjigt att tänka sig nu. Lycka till!!

• Anonym

Även om Chicitas svar är mer "korrekt", så måste jag säga - Gör slut!
    Visst, man kan alltid tvivla på förhållandet och ibland tycka att man inte passar med sin partner
    När man vet vem man själv är så kan man ändå lära sig antingen leva med det eller ta sig an problemet på ett konstruktivt sätt. Men problemet är att du inte riktigt vet vad du själv vill, och det är svårt att upptäcka när man är i ett förhållande.

Och om du nu gör slut så fall inte tillbaka! Det värsta du kan göra är att göra slut "försiktigt"  - säga att du behöver tänka, och kanske t.o.m. "råka" ha sex med henne efter att du gjort slut. Lämna inte kvar hopp om att det kan bli ni igen. Gör en "clean break". Allt annat är bara elakt. Om det nu blir ni ändå senare, så borde det bli det efter att ni verkligen kunnat släppa varandra och sen hittat varandra - inte på grund av att du aldrig låter henne gå eller hon aldrig låter dig gå. Först då kan ni båda vara säkra på att det är verkligen någon ni båda vill.

Svar på tråden Desperat behov av hjälp!!