Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??

Det var många av våra gäster som fotade också, men vi har inte fått mer än någon enstaka bild (någon "stal" jag från deras album på Facebook också Flört)

För oss är det dock lite mer av ett omvänt problem.
    Ingen av våra föräldrar kunde fota.
    Min pappa och hans sambo glömde sin kamera hemma (19 mil från bröllopet) så dom köpte en engångskamera bara för att få några bilder. Och makens föräldrars kamera dog mitt i vigseln.
    Så till dom har vi satt i hop fotoböcker så dom har fått fina minnen med många bilder.

Om det hade varit viktigt för mig att få dom andras bilder så hade jag helt enkelt åkt dit med en skiva eller USB-minne och frågat om jag kunde få kopiera bilderna. 

• Chicita

De flesta fotar ju för sin egen del - och inte för brudparets del.
    Och även om det var en väldigt trevlig dag för gästerna så är det ju inte det största i deras liv (som vi ju konstaterat i några trådar redan Flört ) så jag kan tänka mig att dom nog säkert har tänkt dela med sig av bilderna eftersom ni har pratat om det. Men för dom är det inte så bråttom. Det kan ni väl ta när ni ses (eller något sånt)...

Så som jag redan skrev, om ni vill ha dom nu så kanske ni ska ta saken i egna händer och åka hem till dom och få med er bilderna därifrån helt enkelt... 

• Chicita
    daniiel skrev 2012-09-16 20:25:12 följande:
    Då är ju dock en förutsättning att alla gästerna har facebook..
    Precis vad jag tänkte också, men du hann före.

Enda anledningen att jag skaffade FB var att efter vårt 20-årsjubiléeum med klassen så totalvägrade den som hade tagit mest kort att skicka dom via mail. Han la bara ut dom på FB och dessutom öppet.
    Så det var ju inte så roligt Obestämd 
Svar på tråden Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??