Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??
Hej!
Jag gifte mig för ca 3 veckor sedan. Nu är det så att jag väldigt gärna skulle vilja få tag i en del av bilderna som gäster tog under bröllopet. Vi hade inte så jättestort gästantal och det var kanske 5-10 personer som jag vet tog en hel del bilder. Jag har kontaktat några av dem via sms/mail och bett om att få bilderna och och ett par har jag pratat med personligen varvid de lovade att de skulle skicka bilderna. Känner mig lite uppgiven nu för ingen av de jag mailade/smsade har hört av sig, har inte ens fått ett svar, och de jag pratade med har inte skickat och jag påminde dem häromdagen menj har inte ens fått något svar. Kanske har jag ingen rätt att kräva att få bilderna men jag tror inte det är något problem för gästerna att dela med sig av dem utan det handlar nog mer om slapphet. Blir lite ledsen över att det är så. Jag vill ju inte bli någon tjatmoster men jag känner på mig att risken finns att "det aldrig blir av".
Har ni några tips på vad man kan göra i ett sånt här läge? Har läst tips om att skicka ut skivor så att gästerna kan bränna ut bilderna och skicka till oss. Har funderat på att skicka med skivor och färdigfrankerade kuvert med tackkorten men är rädd att dessa skivor bara kommer bli liggandes hos folk med tanke på hur dåligt det har gått hittils.
Känns viktigt för mig att få bilderna då jag vet att det finns en hel del bilder på saker som fotografen aldrig fotade.. Kanske finns det också någon film och vi har inte någon film från dagen..
Hur skulle ni ha gjort?
Hälsningar från en uppgiven person