Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??

Vi har knappt fått några bilder av gästerna heller. En skiva med ganska många bilder har vi fått av min farbror och ett par till av några andra gäster. Nu, över ett år senare, så får vi nog helt enkelt inse att:

A: Ingen av de övriga gästerna tog bilder
    B: Bilderna blev så dåliga, så de vill inte visa oss
    C: De orkar inte skicka bilderna

Lite tråkigt, men men...

• daniiel
    Polventon skrev 2012-09-16 19:55:45 följande:
    Vi startade en stängd Facebook-grupp dit vi bjöd in gästerna så alla som ville kunde dela sina bilder. Funkade jättebra!
    Då är ju dock en förutsättning att alla gästerna har facebook..
  • daniiel

Haha nej, det där med facebook.. jaasi.. både jag och maken vägrade länge, men tillslut så insåg vi att om vi öht vill bli inbjudna till något, förstå vad vännerna pratar om osv, så var det bara att skaffa det.

Mina föräldrar har inte FB och nu under våren skulle det ordnas kusinträff i släkten på min pappas sida, alltså pappas kusiner. Han träffade en av kusinerna på en affär och kusinen berättade då att pappa och hans systrar var de enda som inte var inbjudna, för eftersom de inte har FB, så gick det tydligen inte att få tag på dom :P

Nåja, det finns andra sidor man kan använda sig av där konceptet är detsamma. Att alla ska kunna lägga in bilder och är det väldigt många/alla som har tillgång till dator, så kan det ju vara en bra idé :) Ja, har alla facebook så funkar det ju utmärkt att använda det också :)

Svar på tråden Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??