Hur få bröllopsgäster att skicka bilder??
På måndagen eller tisdagen efter bröllopet fick vi en CD-skiva i posten från en föredömlig gäst, som dessutom hade hunnit göra en fin omslagsbild till fodralet. Det blev vi jätteglada för!
Jag hade lånat ut min egen kamera under kvällen, så de bilder som togs med den fick jag ju direkt.
Sen återstod en gäst som vi hade bett fota lite extra, det tog längre tid eftersom han ville gå igenom dem först (inte proffsfotograf men nästan lika kinkig med att släppa ifrån sig oredigerade bilder!), men vi fick dem till slut, långt efter fotografens... Jag blev extra glad över de bilderna, eftersom jag vid det laget hade upptäckt att vi nästan inte hade några bilder alls på gästerna, men den här personen hade gått ett varv vid borden och fått med varje gäst åtminstone en gång!
Men visst känns det segt att tjata...
Jag fotograferade själv flitigt på brorsans bröllop i somras, och jag gjorde helt enkelt så att jag lånade honom minneskortet dagen efter. Nu när jag tänker efter har jag inte fått tillbaka det än. Jag har fler men blev ändå tvungen att köpa ett till under en fantastisk resa nyligen. Så jag antar att det inte är någon brådska med det kortet! Men jag hade tänkt gå igenom, rensa och redigera, och sen bränna en CD med både möhippan och bröllopet som de skulle få. Kanske borde ta tag i det... Men de har ju som sagt redan fått bröllopsfotona i grov form! Och bruden fick en fotobok från möhippan, så de bilderna har de ju också fått se, i alla fall de bästa.