Ni som är bra/duktiga på ringar
TS:För en Schalinsring med en sten av den storleken så ligger priset så ( möjligt det går att få ner med lägre kvalité på stenen men tror Schalinsring har bestämt precis hur de vill ha det och att de har en bättre kvalité). Är du dock ute allmänt efter en enstensring kan du komma billigare undan genom att 1) Köpa ring med sten med sämre sett till de 4 C ( betyder inte alltid mindre vacker för ögat) 2) Inte köpa en "märkesring" som från Schalins 3) Handla sten/hela ringen utomlands eller via hemsida i utlandet som några här i tråden. I vilket fall som helst så råder jag dig att läsa på allmänt om diamanter, man känner sig så mkt tryggare då när msn gör sitt köp. De flesta av oss går ju inte och köper diamanter till vardags ;) Vi köpte min solitär i UAE där sådant är mkt billigare så har en lite större sten än i exemplet av mkt god kvalité sett till de 4 C för en mkt mindre penning men känner inte att det går att jämföra riktigt med att köpa Schalinsring här hemma. Ffa i jämförelse med UAE betalar man ju för mkt annat ( utöver märket och allmänna prisläget; skatt, löneläget och arbetsförhållandet för de som gjorde ringen osv... Ja menar UAE är ju inte direkt ett land känt för sin demokratiska anda så det kommer ju med på köpet om man köpersin ring under semestern där) Lycka till! Ring tyckte jag var roligare än klänning att köpa hihi