Nu har jag inte hunnit läsa eftersom jag strax måste åka... men har ni dottern varannan helg? I om att du skriver att familjerätten säger att även om ni har delad vårdnad så är det den barnet bor hos (mestadels?) som har sista ordet? Borde det inte vara så att den tiden barnet är hos den föräldern är det den som bär ansvaret och bestämmer över barnet? Jag menar har ni bonusen den helgen som du skriver då ert bröllop är så är det väl pappan som bestämmer om barnet ska vara i brudföljet eller inte och inte mamman, detta är ju inget som påverkar barnet negativt eller något man ens borde behöva fråga den andra föräldern om, tycker jag?
Tråkigt med ex som ska förstöra men det är antagligen så som du beskriver att hon är bitter för att hennes ex har gått vidare men det ska ju verkligen inte behöva gå ut över ens barn... men så är det tyvärr i många fall...
Jag hade nog för att sätta ner foten låtit dottern (din bonus) får vara i brudföljet, hon är ju stor nog att veta om hon vill eller inte och hon ska ju inte behöva ta någons sida i den frågan... vare sig mamman vill eller inte. med risk för att det kan bli ännu mera bråk men jag hade inte velat att hon skulle få sin vilja i genom i detta fallet.
Ändå bra om din m2b kan försöka ringa och prata med henne så får vi se vart det leder... stå på ER!!!
Lycka till!