så ledsen =(
Nu har inte jag läst alla inlägg och det är lätt att snabbt säga "Men vad i h-vete är mammans problem?!"
Dock vet jag inget om hur separationen sett ut, hur er relation är osv.
Det kan vara en otroligt känslig fråga, eller den självklaraste saken i världen.
Beroende på vem man frågar.
Jag undrar hur det kommer sig att det här blev bestämt innan man pratade med mamman om det hela?
Om det blivit förankrat hos henne först så att hon känt att ni av respekt vill veta hur hon tänker och tycker,
då kanske det blivit ett annat svar.
Även om det är bådas barn så är det väldigt bra att prata med de närmast berörda innan man berättat något för barnet så att det inte behöver bli så väldigt ledsamt i slutendan.
Jag och min sambo gifter oss nästa sommar och min dotter ska naturligtvis vara med i brudföljet om hon vill även om det inte är bådas biologiska barn.
Det kommer jag naturligtvis att berätta för hennes pappa om han hör av sig någon gång under halvåret innan det händer.
Han visar noll intresse, träffade henne 4 januari i år och före det var det den 12 februari 2011, det trots att det står gemensam vårdnad,
Om han gifte om sig och plötligt skulle ha vårat barn som brudnäbb skulle jag faktiskt inte säga "Javisst!" utan tvekan.
Det skulle kännas oerhört konstigt om någon som aldrig brys sig annars ska ha med henne vid en sån tillställning, bara för att "visa upp" att han har ett barn eller ngt.
Om hennes pappa hade henne kontinuerligt och tog hand om henne som en pappa bör samt att jag vet att hon har det bra då hon är hos honom och hans nya.
Då skulle jag bli glad om jag fick höra att det skulle bli bröllop, att mitt barn räknades precis som det gemensamma och att någon tyckte att det var viktigt att höra min åsikt innan barnet blev inblandat.
Då skulle jag inte säga Nej.